Gå til innhold

Vectra B 97 1,8CD Prosjekt avslutta, bilen solgt... :(

Ranger emnet


El_Joki

Anbefalte innlegg

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det va et frontsett som en kompis hadde liggende... Han hadde kjæpestereo i en Chevrolet Astro for et par år siden å så har bare stasjet blitt liggende. Tror de to-veis høytaleran kosta et par 3 tusen å diskantan kosta sikkert an tusenlapp dem å... Dem spiller nu bra. Skulle selvfølgelig hatt forsterker på dem men det kommer...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig skrevet et innlegg med no bilder å greier om play station men det e påske å scooteren e i orden så nu e det bare gassing på fjellet... :D:D

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du noen spørsmål å bryne deg på ;)

1) Har du flere bilder av monteringen av frontsettet? Gjorde du noe mer av demping eller noe slikt?

2) Brukte du de eksisterende høytalerkablene eller la du opp nye? De som var der er jo ikke store greiene, 1.5mm2 eller no?

3) Hvordan la du kablene bak til bagasjerommet ditt? Var det mye makk å få de bak? Hvordan gikk de gjennom baksetet?

4) Jeg støvsugde bilen idag og såg at det var et mellomrom under baksetet, får du kabelen opp der?

5) Hvordan gikk det med å porte hattehylla di? Er det hull i "karosseriet" slik at du bare kan kappe plata som er trekt eller må man kutte i stålet?

6) Kunne du tatt et bilde av dashbordet og merke ut hvor og hva du fjerner for å åpne og ta ut instrumentpanelet?

 

mvh Jan-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du noen spørsmål å bryne deg på ;)

1) Har du flere bilder av monteringen av frontsettet? Gjorde du noe mer av demping eller noe slikt?

2) Brukte du de eksisterende høytalerkablene eller la du opp nye? De som var der er jo ikke store greiene, 1.5mm2 eller no?

3) Hvordan la du kablene bak til bagasjerommet ditt? Var det mye makk å få de bak? Hvordan gikk de gjennom baksetet?

4) Jeg støvsugde bilen idag og såg at det var et mellomrom under baksetet, får du kabelen opp der?

5) Hvordan gikk det med å porte hattehylla di? Er det hull i "karosseriet" slik at du bare kan kappe plata som er trekt eller må man kutte i stålet?

6) Kunne du tatt et bilde av dashbordet og merke ut hvor og hva du fjerner for å åpne og ta ut instrumentpanelet?

 

mvh Jan-Arne

1. Asfaltplater inne i døra (Plasten som er der fra før er ræva som på alle andre biler). Lønner seg å bygge ei kasse på dørinteriøret.

 

2. Alltid nye! Du må borre hull fra karosseriet til døra hvor du strekker kabelen. Multikabel er nåt dritt når man skal jobbe med anlegg.

 

3/4. Dørterskelen som på alle andre biler? Så smetter du de under setet. Går også å strekke fra girkassa og bak via de hullene der men er et f... da du må ha med hele matterotet.

 

5. Sag i vei, men pass på bærebjelka. Skal du bare ha rør så borrer du hull med sånn sirkel sak. Lag ny hylle av sponplate.

 

6. Få som gidder å gjøre det. Skru av rattdekselet, ta av luftdekslene, ta ned hanskerommet, trekk ut lysbryteren til høyre for rattet og resten burde du skjønne selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. Sag i vei, men pass på bærebjelka. Skal du bare ha rør så borrer du hull med sånn sirkel sak. Lag ny hylle av sponplate.

 

 

Kremt kremt.. hadde det samma problemet sjøl. Jeg fant også ut at det går noe kabler å greier der mellom hattehylla og stålet under der, så det er nok ikke "bare å sage ivei". Jeg løste problemet simpelt ved å bytte ut hattehylle-høytalerne med noen som jeg skal ha i bakdørene ;) og kanskje finne ut av hattehylle-problemet ved en seinere anledning :) Men for all del, alt er mulig bare man vil :D

 

Lykke til!

( )2006 Toyota Hiace 4x4

(x)1999 BMW 520i touring

(x)1979 Volvo 244

(x)1998 Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt kremt.. hadde det samma problemet sjøl. Jeg fant også ut at det går noe kabler å greier der mellom hattehylla og stålet under der, så det er nok ikke "bare å sage ivei". Jeg løste problemet simpelt ved å bytte ut hattehylle-høytalerne med noen som jeg skal ha i bakdørene ;) og kanskje finne ut av hattehylle-problemet ved en seinere anledning :) Men for all del, alt er mulig bare man vil :D

 

Lykke til!

Eneste kabelen er vel ledningen til bagasjeromslyset. Man tar jo bort hattehylldekselet, ellers er man jo j... dum. Er jo stålet du skal sage i først, ikke selve dekselet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei! Jeg har bestilt de sorte baklytene som du la ut ett bilde av, de er på vei i posten, så det blir sikkert mulig å få ett bilde av dem montert om ikke så lenge... :thumb Men effektanlegg, har du tenkt noe på det? Jeg finner ikke helt ut hva jeg skal bestille meg.. Remus, supersprint, osv...?

 

Er en på bilgalleriet.net som har slike baklykter.

Har lenge tenkt å skifta ut originale (kvite og røde), har sjekka alle tilgjengelige til vectra b (dårlig utvalg).

Valget mitt falt på "baklykter, sort" som er 'sota' litt lik originale.

 

Er nok refleks nederst ytterst vil eg tru.

 

Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste kabelen er vel ledningen til bagasjeromslyset. Man tar jo bort hattehylldekselet, ellers er man jo j... dum. Er jo stålet du skal sage i først, ikke selve dekselet.

 

Kunne jo bort hattehylledekselet først, lagt det tilbake på hattehyllen, merket av senter og så boret i stålet...

Men for den saks skyld kan man jo gjøre det som sagt også, men da merke fra bagasjerommet...

Trenger ikke vere dum for å gjøre det annerledes... Samme som du tar pålegg på skive nr1 av 2 på sandwichen... De skal sammen alikevel ;)

 

Når det kommer til kabler og slikt må man jo vere litt mindre smart siden man freser et godt hull igjennom ting man tydeligvis ikke vet hva befinner seg på innsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Da er en next base skjerm/spiller bestilt. Skal bruke denne i baksetet som skjerm der. Håper bare jeg får alt til å fungere smooth sammen. Det er video inn på next base spilleren så jeg skulle tro jeg kan koble den til spilleren min å spille playstation på den eller vise navigasjon i bakstet...

Spent å se... :P

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå blir det sot også. Har kjøpt skikkelig film å skal få en som KAN til å legge den. Det begynner å bli på tide. I sollys kan det ofte være litt vanskelig å se på skjermen...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har ma fått sota rutan. Blei bra gitt. Skikkelig ripefri film men livstidsgaranti mot falming va farge å greier... Blei flott ja. Får bare håpe ikke onkel blå stopper mæ med en gang...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår