Gå til innhold

Vectra B 97 1,8CD Prosjekt avslutta, bilen solgt... :(

Ranger emnet


El_Joki

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min Vectra i litt over ett år nå, men fikk plutselig lyst å gjøre no med den. Har bestilit en Pioneer Avic x1r og adapter til orginal rattbetjening og display, dettter er vell grei skuring og montere.

Idag var jeg på posten å henta komplett styling kit bestående av

Hekkskjørt

Sideskjørt og

Frontleppe

Men jeg har ikke litt peiling på montering av dette. Det fulgte ingen skruer eller monteringsavnvisning på dette? Noen som kan hjelpe? Hva gjør man, hvor og hvordan? Hvilke skruer og hvor skrur man.

Fikk en emblemfri grill også, men den klarte jeg å montere helt på egenhånd :P

Va lett da.

Alle tips/forklaringer mottas med takk. Bilder kommer etterhvert som stasj blir litt montert.

Har åsså lyst på Angeleyes men det må vente littegrann.

Dyr morro å style bil gitt... :P

Va litt lei av at det va så mange Opel Vectra B'er i byen, måtte gjøre noe for å ikke være som alle andre... Hehe!

 

Bilde av bilen:

IMG_1095.sized.jpg

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bodykitet må skrus fast, lokale verksteder vet hva slags skurer du kan bruke \ hvor du kan skru de. Men du må jo få noen til å lakke det nye bodykitet ditt, det kan gjøres før du monterer de. Angående Angeleyes så anbefaler jeg FK sine sorte som jeg selv har (http://www.streetdesign.no selger de). Bruk penger fornuftigt, jeg anbefaler å bytte frontlykter og baklykter asap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da skal jeg levere skjørtene til lakking idag. Det blir tøft... Men får nåkk ikke mont3ert før i uke 39. Skal byttelåne bil med mor å far i uke 38 så idder ikke la de ripe opp skjørtene den første uka liksom. Men skal hente en Pioneer Avic x1BT ineste uke.

Glede glede... :P

Må få bstilt lykter. Baklyktene vil jeg ike bytte. De ser bra ut de. Men har veldig lyst på angeleyes med svart bakgrunn. Må bare får finansen på plass... Havna litt i minus plutselg... :P

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbake delene fra lakking idag. NICE!

Fint å folk med peil (som jkobber med det til daglig) tilø å gjøre sånt. DA blir det likosm bra å du vet det...

Fikk lyst å montere med en gang. Må vell ut å knipse no bilder å vise... :P

 

Lagt merker til det e mange som spør korsen sånne skjørt skal monteres (inkl mæ sjøl). Prøve å knipse bildser underveis å kanskje forklare litt ka æ gjør... Vi får se korsen det blir... :D

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avic x1BT? hva er det for no modell?

 

Jeg ville hvertfall aldri skurdd fast no bodykit på bilen min hvertfall. Bruk div heftende materialer for å feste... sparkle sparkle sparkle slipe slipe slipe å sparkle litt til, lakke litt så montere hele shiten.. blir nice;)

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er sideskjørtene på plass og spilleren montert. Skal knipse no bilder etterhvert tenker æ. Men det e så kaldt ute så æ gidder ikke akkurat nu.

Hekkskjørt og frontleppe får vente til æ har tid. Hjelper en kompis å pusse opp en gang åsså så det blir litt etterhvert...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja måtte æ krype til korset å bygge sub. Det blir en liten sak, bygd inn i det innhuken bak hjulbuen i baggasjen.

Ligger nån bilder å sånt om bygginga under prosjekter i bilstereoforumet.

 

Forsterker_tegna_inn_Small.jpg

 

Her ser dåkker litt.

 

Som æ spurte der; Nån som har et godt tips til en snasen liten forsterker æ kan sette oppå kassa? Den kan ikke være større enn ca 20x39cm. burde yte minst 200W. Monoblokk allerhelst.

 

Har en pioneer Avic X1BT spiller til å drive faenskapet:

avicx1bt_detailpage.jpg

 

CIMG6596_Small.jpg

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte alt fra bilradiospesialisten.

Sendte de en mail å spurte om de hadde adapter til spilleren æ skulle kjøpe å det hadde dem... Måtte bare oppgi krosen spiller som sto i bilen fra før.

Det adapteret æ kjøpte skulle passe overens hvis orginalspilleren som sto i bilen va en Delco Electronics CDR500 eller CDR2005.

Kosta vell 12-1300 kroner, husker ikke helt...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Comfort Adapter CA-R-PI.150 heter det heelt nøyaktig.

Men det adapteret her passer vell bare til Pioneer da, nyere Pioneer spillera med IP-BUS tilkobling.

 

Her e et bilde av "bruksanvisninga"

CIMG6674.sized.jpg

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det står bare pioneer i displayet da. Men det kommer jo ann på hvilken spiller du har. Siden jeg har en Avic X1BT som har tft lcd skjerm og sånt tall-lcd (du vet sånn som på kalkulator) så støtter den ikke den type informasjon som sendes til kj.comp display. Men hvsi du har en pioneer spiller med den typen "punkt-grafikk-display" (vet ikke om det heter det, men du skjønner kanskje?) så skal den visst støtte det så du får opp track nr, radiokanalnavn osv...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår