Gå til innhold

Kid-A: Volkswagen Scirocco - Prosjekt Bad'roc

Ranger emnet


Kid-A

Anbefalte innlegg

Takket være venner og venners venner blir blir renoveringa mye proffere og mer omfattende en først tenkt :cool:

 

Å pusse ned irringa på felgkanta for hånd eller med drill er nærmest umulig, det skjønte jeg etter fem minutters amatørmessig innsats helpme

 

ManiaCoupe foreslo glassblåsing heyyou

 

Hans venn og kollega Corrado16v slang straks ATS'ene i skapet og fyrte opp blåsa

676.jpg

- Det tok lenger tid enn jeg trudde. Rundt seks timer på alle fire felga, pesa Corrado16v chef

 

Her et før-og-etter-bilde

800.jpg

Etter glassblåsing til venstre, utgangspunktet til høyre

 

Dermed har vi et perfekt utgangspunkt for videre behandling m'm

Og før jeg rakk å si sprayboks, var felga plutselig sendt til pulverlakkering :eek:

 

Nok en gang stor takk til Corrado16v og ManiaCoupe yodude

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Kid-A

Takket være venner og venners venner blir blir renoveringa mye proffere og mer omfattende en først tenkt :cool:

 

Å pusse ned irringa på felgkanta for hånd eller med drill er nærmest umulig, det skjønte jeg etter fem minutters amatørmessig innsats helpme

 

ManiaCoupe foreslo glassblåsing heyyou

 

Hans venn og kollega Corrado16v slang straks ATS'ene i skapet og fyrte opp blåsa

676.jpg

- Det tok lenger tid enn jeg trudde. Rundt seks timer på alle fire felga, pesa Corrado16v chef

 

Her et før-og-etter-bilde

800.jpg

Etter glassblåsing til venstre, utgangspunktet til høyre

 

Dermed har vi et perfekt utgangspunkt for videre behandling m'm

Og før jeg rakk å si sprayboks, var felga plutselig sendt til pulverlakkering :eek:

 

Nok en gang stor takk til Corrado16v og ManiaCoupe yodude

 

Er greit å kjenne litt folk..:)

Projekt Polo

Projekt Vento

Projekt Bora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2

hmm..selge felgene til meg neste år sa du?

Nok av felger på http://www.ebay.de ;)

 

 

 

Avtalen med lakkerern var pulverlakking av sentrene, men han sprøyta like gjerne hele felga unntatt kantene :eek:

ManiaCoupe mekka adapter så han fikk montert felga i dreibenken, dermed går poleringa myyye kjappere thumpsup

 

589.jpg

Tipper det er Corrado16v som har tatt bildet av ManiaCoupe hard at work :)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ManiaCoupe

 

Se inspirasjonen oppi i høyre hjørne!!!!!

 

 

PS! Jeg rekvirerte en av de andre gutta til å ta bilde.

Corrado16V ble syk etter all jobbinga i helga.

God bedring:)

 

Først var jeg så nervøs for alt som skulle klaffe i helga og alle tidsfristene, så ble jeg så lettet når alt var i boks på søndag at kroppen sikkert bare tok en ferie når alt var i boks! :D *hirr* snufs, host host sick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mye prat om felger, kan jeg jo vise de nye SUPERCOOLE felgen mine :dude:

Forholdsvis sær dimensjon: 220/45 - 390 (15 1/4")

PS! Corrado 16v: Hvor mye vil det koste og glassblåse felgene for meg "somikkekjennernoensomdrivermedsåntmenblirveldigfortkjentmedfolk !!"

 

PS! har litt trøbbel med bildet, Det kommer !!

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Veit itj

Corrado16v, vet du?

 

Hva burde man eventuelt gjort før lakk?

Det har jeg ikke hørt om at skal være noe problem. Kjenner flere som har brukt akkurat samme glass/lakk og lakkerer på andre typer felger og de felgene er det ikke noe i veien med etter flere år som vinterfelger. Så tror neppe det er noe problem. Uten at jeg er noen xpert på området

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JHU

Kid!

 

Pulverlakkerte dere rett på glassblåst overflate? ...fikk du noen garantier for at det sitter??

 

Har en kompis som driver med slikt men vi har ennå ikke gitt oss i kast med alu felger...

 

Det sitter som f..n det!

Det beste hadde jo vært å sandblåst felga,

men mye mere jobb for den (meg?) som skal polere kanten.......;)

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår