low and slow Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 har en kompis som skal kanskje kjøoe en 740 230et turbobørse rur jeg det var og på denne er det en 531 topp på går det en og bytte enn annen topp veit ikke hva disse volvo toppene heter men trur han har en 530 passer dette over eller vil ventiler treffe stemplene eller passer dette rett over Siter mazdarati Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Hvorfor skal du bytte topp, 31 toppen er jo den beste, bytt heller kam... Har mindre peil på org better så andre kan svare deg på åssen kam som er grom til erstatning... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
low and slow Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 grunne han skeal bytte er at det er noen brente ventiler trur jeg eller så ma det shimses, skal bare bytte så jeg får overhalt 531 toppen i mellom tiden men er det noen andre topper som passer på denne b230et motoren utenom 531 toppen for eksempel den 530 toppen som han har ligganes Siter mazdarati Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Jada, den passer på den... Ere denna røde førren her på kongsberg du skal handle eller? Men hvis det bare er shimsing eller bytting av ventiler er det jo veldig fort gjort da... Tar lengre tid å bytte to ganger.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
low and slow Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 veit ikke helt hvilken bil dette er han har kikka på 3-4 stykker men han har vært på kongsberg en tur også trur jeg er ikke helt sikker tja den shimsinga er jo ganske vanskelig og få helt hundre hvis du ikke har det utstyret som man trenger har aldri gjort dette men har hørt du trenger noe utstyr til dette Siter mazdarati Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Det du trenger er bladsøker, flat skrutrekker og ei nebbetang, og verktøy til å demontere toppdeksel da.. det er vel 10mm pipe mener jeg.. Så ere bare å få målt ut hvor mye større shims du må ha... Alt sånt tar lengre tid og kansje være vansklig hvis en ikke har drivi med det før ja... Men sånn er det vel med alt, har en ikke drivi med det før så kan en ikke forvente å kunne greie det uten litt kont... Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg