SVK Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 er sikker 100000 andre som har spurt også men har sitti å lest meg grønn å blå men finner ikke d jeg leter etter..:-P hvilken av de ledningen som er på k ledningsnette er det som skal på coilen? bare den blå og pluss? får d ikke til å gå å det er bane kjøring til fredag, har nok annet å gjøre så har ikke tid til å drive å kødde så mye.. Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Har du fortsatt tenningssystemet til K motoren? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 jepp;) har ikke rørt noe av det enda før jeg finner ut hva jeg skal bruke osv... Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 hvorfor har du i det heletatt rørt ledningene til coilen? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 er vel to stk trepins kontakter som skal inn på coilen. Skjønner ikke helt hva problemet er jeg heller da.... En "vanlig" rund coil med kun pluss og minus tilkobling vil ikke funke på det systemet. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 skal bytte ut den gasseren som sitter på k motoren, den er vakumstyrt eller no... skal sette på en stormberg gasser eller hva de heter. de som sitter på å motorene. da må jeg jo bytte coil osv. så lurte på hvem av ledningene som sitter i bilen (med K motor) skal jeg bruke på den nye coilen?????????????++ Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Skjønner fortsatt ikke hvorfor du skal bytte coil osv pga forgasserbytte. Vil anbefale å la tenninga være som den er, da den faktisk virker bedre enn på noen annen forgassermotor. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Stemmer det at k motoren går bedre med en Stromberg gasser?Hvorfor skal du bytte gasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 fordi den begynte å kødde no jævlig å hadde en stormberg liggende. mye enklere den. så er bare å bruke coil å alt fra den gamle?? starter ikke forde da... klikker bare i starter'n...!!!!! Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 er vel sikkert mange her inne som har gjort detta her inne.hva gjør dere med ledningene som skal sitte på den gasser'n som sitter på k motoren. de skal jo ikke akkurat på stormberg gasser..;-) Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Skjønner ikke hvorfor du skal bytte ut tennings systemet bare fordi du bytter gasser men uansett. Hvis du har monter tenning fra f.eks en B230A (m/ hallgiver i fordeler ++) er det kun en ledning fra gamle ledningsnettet du trenger og det er den som gir +12v når tenningen er på. Tror det er den blåe. Resten av ledningene til tenningen følger med A-tenningen. Sånn som ledninger fra hallgviver til tennings "hjernen" bak batteriet osv. Ledningene fra gasser på K motoren ordner fuel cut når motoren ligger på over 2000rpm's og man ikke gir noe gass og så er det strøm til en solenoid som ordner tomgang når nøkkelen er vridd om. Veit ikke om du trenger dette på stormberg gassern. Fuel cut funskjonen funker uansett ikke siden du har byttet ut tennings anlegget.. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg latt original tenningen være og kun bytta gasser. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet September 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 har ikke rørt teninga, tenke jeg skulle høre litt ført.. heldig vis.. trodde bare jeg måtte gjøre d jeg..;-) men er fremdeles endel ledninger som blir tilovers da. som egentlig skal sitte på den k gassern..!! Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 har ikke rørt teninga, tenke jeg skulle høre litt ført.. heldig vis.. trodde bare jeg måtte gjøre d jeg..;-) men er fremdeles endel ledninger som blir tilovers da. som egentlig skal sitte på den k gassern..!! Så vidt jeg husker så er det en ledning til solenoiden som slipper igjennom bensin på tomgang ( fuel cut greia) og så går det to ledninger inn på bryteren som kjenner om man gir gass eller ikke. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet September 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 stemmer nok d..;-) bare gi f... i dissa ledningen eller? Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 stemmer nok d..;-) bare gi f... i dissa ledningen eller? Det kan du sikkert. Får prøve å se hvordan det går. Har hørt om folk som har fått problemer med at K motorer "selvantenner" etter man har slått av tenningen pga høy komp osv. Står beskrevet i flere tråder her hvordan man fikser det. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.