Gå til innhold

motorsportdude - BMW RCN prosjekt.

Ranger emnet


motorsportdude

Anbefalte innlegg

finn en otto motor som du kan få til å varve 16-17000 omdr. med da.

 

med det er lett med wankel. og koster vistnok ikke mye for trim.

 

så lenge du tar utgangspunkt i 13b og ikke 13b turbo.

 

en som kjører rallycross som har wankel i boble. 342 hk og 16500 omdr. uten turbo

 

få til det med otto motor. trukke det

 

Hvor lenge tror du en wankel på 17000 rpm holder?

"og koster visstnok ikke mye for trim" altså, det er dyrt.

Mange som har fått til det i en otto, er ikke værre enn å ha kort slaglengde og evnt. stor boring for slagvolum. Se f. eks MC motorer og F1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor lenge tror du en wankel på 17000 rpm holder?

"og koster visstnok ikke mye for trim" altså, det er dyrt.

Mange som har fått til det i en otto, er ikke værre enn å ha kort slaglengde og evnt. stor boring for slagvolum. Se f. eks MC motorer og F1

1-3 løp..hvor lenge holder en F1 motor?

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teit å diskutere det når det ikke er en kjeft her inne som har wankel.. og morten skal vel ikke ha det heller trur jeg?

 

volvoraaner har greie på wankel..han har skrudd en 350 hk sugewankel i 3 år trur jeg..jeg skal ikke ha wankel nei..

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-rotors sugemotorer har ca 290-350 hp og 220-250 Nm

3-rotors sugemotorer har ca 430-470 hp og over 300 Nm

på turbomotora tar de jo ut over 1000 hp

 

Er jo elendige tall i forhold til ottomotor. 2,8l sugeottomotor med 800-900hk og varver MER enn wankel og holder like lenge. Wankel er og blir oppskrytt.

1000hk er ikke mye imponerende med overlading i dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo elendige tall i forhold til ottomotor. 2,8l sugeottomotor med 800-900hk og varver MER enn wankel og holder like lenge. Wankel er og blir oppskrytt.

1000hk er ikke mye imponerende med overlading i dag;)

 

er ikke noe fan av verken bmw eller wankel motorer jeg, men de tallene der sku jeg faen meg likt å sett... sugemotor med 800-900 hk kan jeg med glede tru på om det kommer noe bevis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe fan av verken bmw eller wankel motorer jeg, men de tallene der sku jeg faen meg likt å sett... sugemotor med 800-900 hk kan jeg med glede tru på om det kommer noe bevis

 

Formel 1. Det er også flere med amcar V8 som plukker ut slike effekter, men det er ikke på langt nær like imponerende med tanke på hvor stort slagvolum de motora har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen bak wankelmotoren er faktisk genial. minimalt med beveglige deler, alt roterer, istedenfor å gå opp og ned, som fører til at man mister minimalt med effekt. Problemet med wankel er jo i hovedsaken at det var problemer med å få apexene (wankelens "stempelringer") til å holde. Den nye motoren, Renesis, som står i RX8, er visstnok dette problemet løst. Motoren bruker 30% mindre drivstoff, og 50% mindre olje om jeg ikke husker helt feil. sjekk denne linken. Mazda 787. Vant 24timers løpet på LeMans. Meget imponerende effekt mener nå jeg, og husk at dette var i 1991.

 

http://www.2751engineering.com/787.html

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formel 1. Det er også flere med amcar V8 som plukker ut slike effekter, men det er ikke på langt nær like imponerende med tanke på hvor stort slagvolum de motora har

 

blir feil når du sammenligner formel 1 med "vanlige" motorer..

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår