Dirty Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 vil ikke ha turbo av en eller annen grund:) blir lysholm og 16vtopp men 16vtoppen er bolton? eller noe som må forandres? Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 vil ikke ha turbo av en eller annen grund:) blir lysholm og 16vtopp men 16vtoppen er bolton? eller noe som må forandres? kult å kjøre kompressor da, noe om ikke ALLE har ;) Du må vel ha komplett 16v blokk for at det skal gå? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 trur ikke det. hørte noe om at festene skulle være samme. håper det vertfall. kompressor er noe ikke alle har. men lysholmkompressor er det ferre som har. good night. Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 vil ikke ha turbo av en eller annen grund:) blir lysholm og 16vtopp men 16vtoppen er bolton? eller noe som må forandres? På G60 blokken mener du? Du bør bytte stempler da du med dine høykomp 1,9L stempler vil havne anslagsvis på rundt 7-7,5:1, som er noe lavt, om du ikke skal lade over 2 bar. Blir også meget død på lave turtall. Vanlig stempler fra 16v(T) vil heller ikke passe rett på da G60 har kortere råder med større bolt i lille enden (20 vs 22mm) Alle reimhjul må byttes og drivingen til oljepumpen er annerledes. Oljeåndingen er også annerledes. G60 har den i toppen, mens 16v har den i blokken. Jeg synes det er lettere å utgå fra en komplett 16v Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Jeg hadde 243 på hjulene med turbo på min 1.8 16v på 1.4 i ladetrykk. Har grenrør, 440 dyser, egen laget innsug, cossie ic og ikke noe porting eller noe, Kun kammer. Med en kompressor så vil du ligge rett over 200 på hjulene tipper jeg. Det blir på en 16v med 1.5 i ladetrykk. På 8v så vil det bli en del mindre, men tør ikke si noen tall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Jeg hadde 243 på hjulene med turbo på min 1.8 16v på 1.4 i ladetrykk.Er grenrør, 440 dyser, egen laget innsug, cossie ic og ikke noe porting eller noe. Kun kammer. Men en kompressor så vil du ligge rett over 200 på hjulene tipper jeg. Det blir på en 16v med 1.5 i ladetrykk. På 8v så vil det bli en del mindre, men tør ikke si noen tall. bortsett fra at jeg har 230-250hk nå da... Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 bortsett fra at jeg har 230-250hk nå da... Hva motor og stash har du og hvor har du målt hestene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 1.9liter g60 motor, smidde stempler og råder, dr.shrick kam.større dyser,sns chip, største ic du får plass til i et motorrom på corrado, porta og plana topp sammen med innsug, stg 4 kompressormating med rs utblås og k&N kon-filter, ståltoppakning, supersprint grenrør og, 3.5bars bensintrykkregulator, husker ikke om det var noe mer, sikkert noe jeg har glemt. mvh tommy Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 1.9liter g60 motor, smidde stempler og råder, dr.shrick kam.større dyser,sns chip, største ic du får plass til i et motorrom på corrado, porta og plana topp sammen med innsug, stg 4 kompressormating med rs utblås og k&N kon-filter, ståltoppakning, supersprint grenrør og, 3.5bars bensintrykkregulator, husker ikke om det var noe mer, sikkert noe jeg har glemt. mvh tommy Hvor mye lader g-laderen din da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corrado1,8t Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 og ikke minst hvor har du fått målt hestene? Siter -03 Impreza wrx- -89 Corrado Turbo- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 1.1bar. Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 hadde jeg målt hk mine så hadde jeg kommet med et eksakt tall. men det er volksport som har bygdt motoren og ut i fra det erlend sier skal det være mellom 230-250hk. skal ta måling på den, men det blir når den er ferdig. Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Vist du har 230, så ligger du fortsatt under 200 på hjula, så¨det er nok et stykke opp til 243 på hjula som Turbo FB har. I denne linken finner dere en del oppsett med dynoresultat.http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2058422 Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 det kan helt sikkert stemme.. men jeg snakka om motoren. igrunn det det har vært snakk om hele tiden. takk for link..litt lesestoff kommer alltids til nytte. men da er spørsmålet mitt igjen. med lysholm kompressor og 16v topp. hvor mye hk blir det i MOTOREN da? noen som har ca. peiling? mvh tommy Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 LYSHOLM 16v 1.JBETZ Lysholm 17 psi 1.8l 16v 7.5-1 compression Tec III standalone AWIC 254.4 whp/219.8 wtq AVG = 237.1 2. Staggerlee Lysholm 13 psi 1.9l 16v p&p, Stock Cams 42# Inj FMIC 13 psi SNS 211 whp/199 wtq (dynojet) AVG = 205 http://rotorcharged.brinkster....m.jpg Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.