nergy Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Har fått en mangel lapp på corradoen min. Co var for høy mener de (0.8) hva er normalt/skal en corrado g60 1989 mod ligge på? Har hørt alt fra 0.2 - 2.5. Det står en katalysator på bilen, kan jeg fjerne den? Er det lov det? Hvor høy co kan jeg ha på corradoen etter fjerning av katalysator? Vet det er gjort på en opel vectra 2.0i 1989 mod. Kat ble fjernet og bilen ble godkjent uten.. Er på jakt etter noen deler til bilen også: "Ratt axel kryss" Tomgangsbrytern Katalysator ?!? Vindusheis El høyre side Er det noen som har delene eller kan svare mæ på mine spm så hadde det vært fint... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Riktig CO på corradoen er 0,7 +- 0,4 målt før katalysator. Så om den er gåen på din bil, så er ikke 0,8 helt på jordet. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 vel, mest sansynelig så kan du selv justere Co-nivået når du er på etterkontrollen, det gjorde hvertfall jeg. på slangen som kommer opp fra IC til innsuget så sitter det et potmeter som sender signaler til hjernen om hvor mye bensin kontra luft som blir levert. hvis du tar ut denne og måler med et ohm-meter så mener jeg at du skulle ha 400 - 600 ohm mellom pinne 1 og 3. Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Kansje det hjelper å magre den litt, men det kan vere lambdaen kommer til å motarbeide deg en del. Jeg kjøpte ny cat, og alt var i orden. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nergy Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 så vist jeg har 0.7 - 0.8 i co på corradoen så skal den bli godkjent? Nettopp kjøpt ny lambda, enda ikke fått testen den.. Men hvor høy co kan jeg ha på en 89mod uten kat da? Blir det godkjent uten kat? Har tenkt å rive vekk kat... den er ikke helt i orden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 så vist jeg har 0.7 - 0.8 i co på corradoen så skal den bli godkjent? Nei, den blir ikke godkjent, kravet er 0,5. Det er ikke lov å fjerne katalysatoren. Du skulle heller ikke ha fått godkjent Vectra'en uten. Mest sannsynlig er det CO-pot på intercooler røret som må byttes. Ødelagt lambda gir normalt mye høyere CO. For å sjekke CO-pot tar du ut clipset og tar den ut av røret og måler slik mouh beskriver. Du kan ta av den blå proppen(om det sitter noen der) og skru på skruen under med en flattrekker. Da skal motstanden endre seg (Ohm), gjør den ikke det, eller du bare får opp 1, er den ødelagt. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nergy Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Nei, den blir ikke godkjent, kravet er 0,5. Det er ikke lov å fjerne katalysatoren. Du skulle heller ikke ha fått godkjent Vectra'en uten. Mest sannsynlig er det CO-pot på intercooler røret som må byttes. Ødelagt lambda gir normalt mye høyere CO. For å sjekke CO-pot tar du ut clipset og tar den ut av røret og måler slik mouh beskriver. Du kan ta av den blå proppen(om det sitter noen der) og skru på skruen under med en flattrekker. Da skal motstanden endre seg (Ohm), gjør den ikke det, eller du bare får opp 1, er den ødelagt. ok kipt det da.... må få noen te å se på det der... ekke nokka æ blir å få te... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 ok kipt det da.... må få noen te å se på det der... ekke nokka æ blir å få te... Det er jo kjempelett, trenger bare å kjøpe deg et billig multimeter og en skrutrekker....... Send en PM så kan du få nummeret mitt så kan jeg forklare deg det over telefonen en kveld Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattrroo Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Har også problemer med at CO er litt høy (ca 0,6) Får å få CO ned, skal motstanden økes eller minskes? Siter 2010 BMW 123d 2006 VW Touareg R51989 Audi 90 2,3 Quattro1971 411E Variant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg