infested Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Hvilke kasser står disse i da? Tviler på at ting blir bedre av flere elementer og mye mindre effekt per element. Hull i hatthylle eller skipose er kanskje en løsning for å få bass, ikke risting. det er ikke det som er prob.. når du tar ned armlene så er det svært hull der.. å armlene er alltid nede.. så er ikke det.. men når jeg åpner opp bagasjerommet så blåser det bare.. sikkert kassen som er bygget feil.. fikk kassen fra en fyr sjø.. Pioneer anbefaler jo at en kjører PRS-D3000SPL til disse elementene, selv jeg ville jeg kjørt minst 2 stk av disse PRS-D3000SPL til 4 slike elementer... PG forsterkeren klarer fint å dra de 4 elementene.. har selv snakket med pioneer... PRS-D3000SPL er for dårlig til å dra 2 stk tsw-3004spl helt ut.. dessuten kjøper jeg ikke nye forsterkerehvis min pg forsterker klarer mine fire med glans.. og hold deg til topicen Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 tror du hadde fått mye mer bass ved å plassere portene ett annet sted ( = på samme side som elementene). eneste gangene jeg har vært fornøyd med portene sånn som du har det er i kombi biler. i sedan ble det aldri bra (bare utydlig risting og ikke noe "lyd", og veldig lite trykk). jeg Tror det kan bli bedre med en bedre installasjon fremfor flere elementer, så jeg ville prøvd det først. men on topic: oppgrader alle kablene i motorrommet. både fra dynamo og motorblokk. jeg vil anbefale enten ett kraftig batteri, eller satt inn ett ekstra batteri. dynamoen anbefaler jeg å oppgradere til en på rundt 150-200A. disse er ganske rimlige far USA i allefall. med rimlig mener jeg samme prisen som et batteri. og kjøper dy dynamo, så trenger du heller ikke så mye batteri om du ikek skal spille uten motoren i gang. kondensator = nermest bortkastet. oppgrader Alt annet før du i det heletatt vurderer kondensator (batteri, dynamo, kabler, forsterker osv). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 oppgradere alle ladestrømskabler og dynamo på 150amp og 2 maxxima batteri er løsningen altså? :).. skal fløtte på portene :)... takk takker :) Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 jepp, da burde du ha et ganske solid strømsystem i allefall. og husk God jording. :) jeg kan ikke garantere noe angående portene, vet bare at Jeg ikke fikk det til å bli bra sånn i allefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 ok.. greit.. takker :)... men ser du bildet på siden så ser du åssen bagasjerommet er formet.. når jeg setter inn 2 stk tsw-3004spl så trur jeg att jeg skal plassere dem der hvor forsterkeren står nå.. altså under hattehyllen... å lage refleksrør opp... men får den andre kassa noe luft ut forover da?.. da blir jo den sperret inne bak i bilen.. skal jeg lage refleksrør som går bare inn i bagasjerommet også?.. eller skal ejg bygge lukkert kasse bak?.. skal ha to kasser.. liksom.. den gamle skal bli ny og bedre formet.. for refleksrør framover og den nye skal ha refleks opp i hattehylla..... men da blir det jo tett til den kassen bak som sakt.. Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 fikk tak i en dynamo på 100amp fra sven aas på kjeller.. den skal visst passe volvo 740... holder dette? Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 fikk tak i en dynamo på 100amp fra sven aas på kjeller.. den skal visst passe volvo 740... holder dette? Det er en meget bra oppgradering ja. 50A ekstra til stereo :) Bare sørg for å få over 14V i ladespenning nå så blir dette bra. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Det er en meget bra oppgradering ja. 50A ekstra til stereo :) Bare sørg for å få over 14V i ladespenning nå så blir dette bra. toppers :).. så bytter jeg ut de 2 batteriene jeg har med 2 stk maxxima 55amp.. da blir det vell grom nok? :P fikk batteriene for 900kr stk Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 noen steder som selger BILLIGE 50mm2 kabler da? :) Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Synes selv EVUS kabler er mye for pengene. Kvalitetskabler til en relativt billig penge! Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 oki.. får søke etter noen selgere jeg da :P.. hehe takker :) Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 http://www.morel.no her for eksempel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 takker :) Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poolish Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Synes selv EVUS kabler er mye for pengene. Kvalitetskabler til en relativt billig penge! http://www.morel.noher for eksempel Er helt enig her :) Ville absolutt gått for Evus. Topp kvalitet og mye biligere en mange andre bra merker Siter Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg