Gå til innhold

Kan jeg bli tatt for promillekjøring ???

Ranger emnet


SeVen

Anbefalte innlegg

På fredag var jeg på fest og festa som vanlig, drakk pils og grilla.. men så begynte jeg og X`en å krangle, jeg ble så saftig irritert at jeg tok bilen og dro hjem, jeg hadde da drukket 4 halvlitere elelr.no, var ikke sterkt beruset, men hadde jo promille over 0.2. Da jeg hadde kommet meg hjem og lagt meg så kom purken på døra mi!!! (X`EN hadde ringt purken FOR FAEN!!!!!), jeg måtte bli med ned på legevakta og ta blodprøver og div. tester. Jeg nekta for at jeg hadde fyllekjørt og sa den som har ringt måtte ha ringt bare for å være jævelig!!!! Har snakka med x`en i ettertid og ingen av de som var på den festen er villige til å vitne mot meg. Bilen min var varm, men jeg unnskyldte meg til purken at jeg hadde mekka bil den kvelden og derfor hadde startet den, og at jeg hadde startet å drikke da jeg var ferdig med å skru bil. Jeg har mista lappen nå i 3 uker, men kan jeg miste lappen i 2 år ????? Kan jeg bli tatt for promillekjøring ????!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Du kan nok bli dømt, men de har ikke noe bevis hvis ingen vitner da. Synd du sa det med mekkinga. Er vel ikke lov å starte bilen med promille engang. Til og med forbudt å sitte i førersetet.....

Kjipt med sånne saker, men du viste jo hva du gjorde. Bare vente og se. Hold oss oppdatert da!

 

(Synd med dama forresten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det kun gått 30 min da, tror ikke det skader med litt tålmodighet....:) regner med at ascona kommer med noen paragrafer...

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

Du kan nok bli dømt, men de har ikke noe bevis hvis ingen vitner da. Synd du sa det med mekkinga. Er vel ikke lov å starte bilen med promille engang. Til og med forbudt å sitte i førersetet.....

Kjipt med sånne saker, men du viste jo hva du gjorde. Bare vente og se. Hold oss oppdatert da!

 

(Synd med dama forresten)

 

Jeg sa at jeg hadde startet å drikke etter at jeg hadde mekka bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speeder

Nå har det kun gått 30 min da, tror ikke det skader med litt tålmodighet....:) regner med at ascona kommer med noen paragrafer...

 

Vis onkel ser dette så er jo dette bare tull og fanteri!! :)

 

Men er det riktig at poltiet bare kan ta fra en person førerkortet uten å ha tatt personen bak rattet elelr ha vitner ??? Det høres jo helt sykt ut, alt de har en telefon fra noen og vips er lappen din vekk..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ingen vitner i mot deg så blir det henlagt.. dem har da ingen bevis. med mindre noen har filmet at du drakk og deretter satt deg i bilen å kjørte fra stedet..

 

dessuten, hvem sier at det var du som starta bilen når du mekka? du kan vel hatt hjelp?

tar dem lappen fra deg så blir det vel advokat og rettsak.. du kan ikke miste den her..

 

 

edit:lurer på hvem som først skal komme å motsi meg.. jeg har vært i denne situasjon før ;) try me..

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bing

Om ingen vitner i mot deg så blir det henlagt.. dem har da ingen bevis. med mindre noen har filmet at du drakk og deretter satt deg i bilen å kjørte fra stedet..

 

dessuten, hvem sier at det var du som starta bilen når du mekka? du kan vel hatt hjelp?

tar dem lappen fra deg så blir det vel advokat og rettsak.. du kan ikke miste den her..

 

 

edit:lurer på hvem som først skal komme å motsi meg.. jeg har vært i denne situasjon før ;) try me..

 

Har du vært i samme situasjon før ??? Hva skjedde med deg da ?? Du mista vel lappen i 3 uker ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by taxidriver

du kan jo ha nekta di å ta ifra deg førerkortet til den eventuelle retsaken kommer opp,men hvis det ikke er noe som vintner mot deg så tror jeg att du ikke har noe å være redd for, bare å nekte som faen.. lykke til i hvertfall

 

Altså hu som ringte oppga navnet sitt da (Dumme nek!!), men hun nekter å vitne!! De må dra henne i retten for at hun skal vitne!! Og da har hun vel litt dårlig humkommelse, vis hun må vitne, hun var jo beruset. Vanlig å glemme ting da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVen

 

Altså hu som ringte oppga navnet sitt da (Dumme nek!!), men hun nekter å vitne!! De må dra henne i retten for at hun skal vitne!! Og da har hun vel litt dårlig humkommelse, vis hun må vitne, hun var jo beruset. Vanlig å glemme ting da :)

 

hehe ... synes detta begynner å slå litt sprekker for deg jeg....

 

Det eneste som omtrent kan redde deg er at hu sier hu var så full at hu ikke husker noe (noe man ville hørt på samtalen), eller at hu ringte for å hevne seg på deg for at du f.eks ikke gadd å komme på festen hennes. Det virker lixom litt snodig at hu ringer til snuten og sier at du er ute å fyllekjører, snuten kommer hjem til deg og du har promille og bilen er varm. Men når hu skal vitne i retten så hu et helvette stort problem, enten sliter hu eller så skylder hu på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

 

hehe ... synes detta begynner å slå litt sprekker for deg jeg....

 

Det eneste som omtrent kan redde deg er at hu sier hu var så full at hu ikke husker noe (noe man ville hørt på samtalen), eller at hu ringte for å hevne seg på deg for at du f.eks ikke gadd å komme på festen hennes. Det virker lixom litt snodig at hu ringer til snuten og sier at du er ute å fyllekjører, snuten kommer hjem til deg og du har promille og bilen er varm. Men når hu skal vitne i retten så hu et helvette stort problem, enten sliter hu eller så skylder hu på deg.

 

Akkurat, forbanna kvinnfolk!!!!!!!

Men politiet har da ingen faste bevis ?? De har ikke tatt meg, eller sett meg. Og ingen som er villig til å vitne. Politiet må da ha en dårlig sak da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig gjort av eks damen din. Jeg er ikke interessert i å ofre bil, liv,helse,familie eller venner for at du skal grine på nesa over en eks dame.

Det er mange som bruker den melodramatiske unnskyldingen som "jeg krangla med dama deeerfor kjørte jeg bilen min i fylla"...faen hvor på jordet går det ant å bli?

Hadde du tatt på deg skoene og jogget en snartur hadde du nok fått eks dama ut av synsfeltet minst like fort, uten å bli ansett (iallfall av meg) som noe av det mest patetiske i det siviliserte samfunnet. Håper du mister sertifikatet.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår