VolvoR-Sport Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 jeg lurer på hva jeg må gjøre for å montere turbo på motoren min, jeg vet at jeg skulle helst hatt en nyere FK/FT, men nå vil jeg prøve turbo på K motoren hvis det er mulig. de kjørte da de med turbo før? Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 k motor er vell en gasser det? eller er det eg som er på bærtur nå? om det er gasser: få tak i en trykkgasser, sveise på oljeretur på bunnpanna, turbo og ic, oljekjøler, eksosen:D og dei nødvendige slanger er det eg kommer på:) men det beste er vell å få tak i en komplett FT/FK Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 k motor er vell en gasser det?eller er det eg som er på bærtur nå? om det er gasser: få tak i en trykkgasser, sveise på oljeretur på bunnpanna, turbo og ic, oljekjøler, eksosen:D og dei nødvendige slanger er det eg kommer på:) og litt mer bensin Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 og litt mer bensin :lol: ja sant det:lol: skal no vertfall ha ut den gassar turboen som eg har nå ja:) skal inn med 230ET må få ned bensinforbruket:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 aremme: K motor er gasser ja, soles cissac som er original der, men hva skal jeg gjøre med komp'en? 10,5:1 er komp forholdet nå, skulle vell vært ned på 8,0:1 en plass for å få det brukbart. tenkte på 531 topp elns, men den passer vell ikke? Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 aremme: K motor er gasser ja, soles cissac som er original der, men hva skal jeg gjøre med komp'en? 10,5:1 er komp forholdet nå, skulle vell vært ned på 8,0:1 en plass for å få det brukbart. tenkte på 531 topp elns, men den passer vell ikke? menge som legger på en ekstra toppakning......men tenke litt på det...du får komplette motorer for 5000kr så er det virkelig vært det og bygge fra bånn av? Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 B230K Har den såkalte "flat toppen" 631 dvs. Ingen forbrennings kammer i toppen, men i stemplene! Går reg. reima så får du ventilsalat. Om du setter på 531 topp så vil du få ekstremt lav kompresjon, Pga du får dobbelt opp med forbrennings kammer, I stempel og topp. Men vet en som har konvertert en B230K motor til turbo. Han gjorde ingenting med Komp. ( mener jeg ) Den fungerte en uke tror jeg det var, så fikk han noe ekstreme kakkle lyder å havarerte på Syl. Nr 4. skal ligge en tråd om det her en plass. Jeg ville gjort som det ble foreslått ovenfor her å kjøpe en ferdig Turbomotor, siden du får de for 5000kr og opp. :) EDIT: Her er en tråd av han som konverterte. Men bildene av havarie er ikke oppe å går. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88555&highlight=b230kt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Om man får tak i en std 530 topp, og høvler den maks. Ville kanskje fått en noenlunde ok komp på k motoren da? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 kansje, hadde jo vært artig å prøvd :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Hva er målet ditt, ca150hk eller 400hk? Er ikkje nødvendig å senke komp viss du bare skal ha noe som går litt bedre. Eg har B230K med turbo i konebilen, skifta til strømberg gasser når eg satte på turbo, men det brukte jævli med bensin. Nå har eg slengt på ett Haltech F9 sprut eg hadde liggende, lader 0,4-0,45bar og den har gått lenge med det no. Tipper ca 160hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 okay... hadde eg vist det eg veit no ang turbo motora så hadde eg lagt ut et par tusen til og slengt ned i en ET/FT/FK når en først skal ha turbo i:D koster ikkje så forferdlig mye i svergie:) gassaren som eg har i min bil for tiden bruka nesten 2 liter på mila, så den skal ut så fort som broderen får FT motoren sin, da skal eg inn med 230ET:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 nei gut, sats på å få taki en ferdibygd turbomotor ;) Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.