Stress87 Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 hei. damen har en stor rustflekk på fører døren sin og en (Bulk) på font fangeren. jeg tenkte å fjerne den så billig som mulig. jeg tenkte å pusse flekkene ned fylle med sparkel, grunne og lakere over. har ikke noe lakk utstyr. blir det lett å se at det er lakert vist jeg bare lakerer litt av døren? hvordan får jeg best resultat med minst mulig slit å penger? her ser dere rusten og bulken takker for svar Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad-mojo Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Puss ned med grovt papir.. Legg på det med sparkel som trengst (legg på litt ekstra så du har å pusse på). Puss ned igjen med grovt pair. Puss så over med 1200 papir før du avslutter med 2000 papir. Lakk over med grunning og lakk med fargekoden til bilen. Puss så forsiktig igjen med 2000 papir for å få det fint. Avslutt med å legge på klarlakk. Lakk kan kjøpest hos biltema, MEN da må du kjøpe grunning, lakk og klarlakk hos dei. Har opplevd at lakk fra biltema "koker" når du feks legger på klarlakk fra ein anna leverandør.. Fargekoden på bilen finner du fra leverandør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 det finnes også flere forskjellige nyanser innenfor samme fargekode, så jeg anbefaler deg å ta med deg bilen til noen som selger/blander lakk for at du skal få et bra resultat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 må jeg har en an type grunning på front fangeren siden det er plast? skal jeg pusse med vått 2000 papir før jeg skal ta klarlakken på? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad-mojo Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Kan bruke samme grunningen der og.. Pusse forsiktig over med vått 2000 papir før klarlakk ja. Dette for å fjerne eventuelle renninger og små ujevnheter. Gjorde dette med ein 92 civic eg hadde som skulle selges. Ble helt fint.. Måtte stå å studere plassene eg lakka for å se at noe var gjort.. Brukte vanlig spraylakk på boks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 takk for hjelpen. jeg kan sikkert lege ut bilder når det blir ferdig. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 har tenkt å sette igang på fredag med poloen. det er ganske mye rust på hjulbuen bak. er redd for at jeg kan pille vekk hele kanten. er det noe jeg kan gjøre for å ungå dette? hvor mange lag skal jeg legge med grunning, lakk og klarlakk? er det noen som ha peiling på tørketid på biltema lakk? og hvor lenge jeg må vente før jeg kan pusse? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 bump:D Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Tørketid står på boksen... om du kan pille (hmm.. heter vell egentlig pelle.. men whatever) av kanten.. så er ikke den hjulbuen noe å spare på.. da må du kjøpe ny bue på f.eks. http://www.veng.no da kutter du av den gammle å må sveise på ny.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Har du prøvd å reparere skadene ennå? Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 nei har ikke kommet så langt ennå.. planen var å gjøre det i helgen min det gikk ikke så bra... skal se om jeg får begynt på det iløpet av uken. jeg tror ikke det blir en ny hjulbue på bilen. gidder ikke gjøre det så nøyaktig. tar vekk det som er rustet så får jeg se hva som er igjen av metall... hvor mange lag med grunning, lakk og klarlakk skal jeg ha? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 no har jeg fjernet rust, sparklet og hele pakken. her er resultate! Dør forran. Støtfanger og grill. Høyre hjulbue bak Venste hjulbue bak Bildene lyger nokk litt... fikk litt renning, overganger, litt støv og sånn... men ble helt greit resultat. prislappen kom på litt over 750 kr i lakk å sånn. hva synes dere? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Dette ble jo faktisk veldig pent :cheers: Er det så bra som det ser ut til å være eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Bildene lyger nokk litt... fikk litt renning, overganger, litt støv og sånn... men ble helt greit resultat. Her står nokk svare på det du lurer på.. __________ Så bra ut detta.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 det rustangrepet ved frontruta der ville jeg sjekka mer! .. er ingen uvane at disse bilene ruster i området der! kan være mer rust du ikke ser der! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg