Gå til innhold

Erfaringer med blåsekabinett fra Gasolin?

Ranger emnet

ElCamino

Anbefalte innlegg

Jeg har det ikke...men...

Biltema har et mindre kabinett til 1000 kr.... funker sikkert greit.

Det er pistolen, sanden og trykket på luften som avgjør hvor godt det tar. Har du en stor kompressor om kan mate 9 bar..hoho skal love deg det tar :)

Jeg har ikke plass til blåsekabinett nå, så har en annen løsning. Jeg har en stor balje jeg setter delen nedi. Blåsepistol og sand fra biltema. Jeg holder pistolen i ene hånden og materøret ned i blåsesanden med den andre. Når jeg blåser så rører jeg i sandsekken med materøret, da får pistolen alltid store mengder sand og sanden biter godt.

Verneutstyr er kjeledress, maske, hørselvern, stort plastvisir som dekker fjeset, finmasket finnlandshette, hansker og sokker som går utenpå dressen.

Uten dette, så har du sand alle veier på kroppen etterpå du er ferdig. Da mener jeg alle..

Sanden blåser rent og havner for det meste i baljen. Når blåsingen er over, så siler jeg sanden og bruker den på nytt, uten problem.

Jeg pleier å spare opp deler jeg skal blåse, siden det er litt styr med å koble alt opp..

Fungerer utmerket, men blåsekabinett er selvsagt det beste. Da kan du også blåse med glass og nøtteskal for å få et fint resultat på aluminium. Problemet med mange blåsekabinett er at sandtilførsel er ujevn slik at blåsingen biter bra noen ganger og dårlig andre. Et annet problem er at kabinettet ikke er tett og sand kommer alle veier.

Bruk verneustyr, med kabinett og uten. Fint støv og høyfrekvent lyd er ikke bra for kroppen din...!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for å svare litt mere seriøst enn han forrige her....

Som ikke hadde, å ikke hadde plass...

Så kan jeg vel bare si at skapet funker utmerket, bare du vet om det er stort nok for DITT bruk.

Skal du bruke det mye er det småting som kan telle, som :

Er det godt med lys for DEG inni der?

Får DU plass til det du skal ha?

Får du reservedeler?

Er det avsug, så du slipper "støvskya" inne der?

Lett å fylle/bytte sand?

Kan være noe å tenke på før du kjøper....selv om det til 6000 funker helt greit...:m'm:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bead-lock:

Er ikke jeg seriøs fordi jeg ikke har akkurat skapet og ikke har plass til et blåsekabinett i verkstedet akkurat nå? Hva med min mangeårige profesjonelle kompetanse på dette feltet ?

Du har jo tydeligvis ikke sett dette skapet selv siden du stiller spørsmål om det aktuelle kabinettet. Hadde du hatt dette kabinettet selv så kunne du svart på det meste av spørsmålene.

Maken til ufin påstand. Det setter deg bare i dårlig lys av å komme med slikt. Du har tydeligvis det ikke så godt med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider