VCE Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Prisene jeg beskrev over er med brukte deler... Fabrikkny støpejernsmotor med alutopper og 355 hk koster 45.000kr fra forhandler på Lørenskog. 400hk alumotor kommer på ca 50.000 ved privatimp. Dette er priser på komplette motorer, det følger med ALT. Er ikke rovermotorene mindre? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 du får rovers v8 fabrikksny fra england for 20.000. den skal vel være lik som chevy sin?den veier 30 kg mindre enn rødmotoren. skal du ha turbo er vel billigst å kjøpe en krasja t5-r elller noe liknede fra tyskland eller belgia, ta den inn som delebil og slenge over det som trengs, med ditto ombygging. tar vel omtrent like lang tid som v8 bygging. så kan du selge delene som blir igjen etterpå ;) det siste her kommer jeg til å gjøre, regner komplett bil for ca 2000 euro, dvs ca 16000 nok + transport osv. får man da solgt restene av bilen på finn, skal vel motoren montert havne på under 10000 kr. billigere får du det ikke. og det er lite som må gjøres for å nå 300hk og 400 nm.... Rovers motorer er i helaluminium ? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Rovers motorer er i helaluminium ? tror det, iogmed at den er lettere enn rødblokka. har noen kompiser som ordner med ombygging av range/land rovere her og i england, det var de som opplyste meg om dette. hvor mye lettere en 5er ev.t er aner jeg ikke, men det er kanskje noen som vet? Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 For 20 000 får man vel bare short-block, eller kansje long-block? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 For 20 000 får man vel bare short-block, eller kansje long-block? det vet jeg ikke, men jeg kan ta etpar telefoner og sjekke litt. skal se om jeg vet noe mer nærmere helga. Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 uansett... tenk på all den vekta som du får fremme.= nesten ingen kontakt bak. blir jo veldig framtung og vinglete på ræva. bedre me rekke 4er å stor turbo da... Sleng batteriet baki å sett på et alu eller glassfiberpanser så er man langt på vei ang vektbalansen. En skikkelig senking bak med et bra hjuloppheng og litt bredere dekk så merkes ikke den ekstra vekta foran når det går litt fort i svingene. Har man alu innsug og topper samt headers sparer man mange kilo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Hmmm kanskje en vinterbil for meg dette ;) Men uansett så bør man sjekke skjøtene under ved fremre jekk feste der om den har sluppet. For dette er og en svakhet på disse bilene med litt krutt V8. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.