Gå til innhold

Noen forsikringselskap som ikke har noen begrensning på kjørelengde?

Ranger emnet


-Supraguy-

Anbefalte innlegg

Noen forsikringselskap som ikke har noen begrensning på kjørelengde på veteran bil? Bilen skal forsikres som veteranbil.

 

Denne regelen suger jo max hvis man har tenkt å ha en veteranbil til bruks bil. :(

 

Tror ikke LMK forsikringa har no kjørelengdebegrensning, men de forutsetter at du har en annen bil som "bruksbil" (på papiret vel å merke :p)

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke forsikre den som veteranbil selv om den er registrert som veteranbil, den blir vel automatisk registrert som veteranbil når den blir 30 år

 

Nop, men man kan velge å forsikre bilen som veteranbil når den er over 30 år, men er ikke alle forsikringsselskaper som har veteranforsikkring.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nop, men man kan velge å forsikre bilen som veteranbil når den er over 30 år, men er ikke alle forsikringsselskaper som har veteranforsikkring.

 

Hvis du åpner øya dine og leser det jeg har skrevet.

 

Så står det at han kan velge om han vil ha den FORSIKRET som veteranbil eller vanlig forsikring.

Men at den blir REGISTRERT som veteranbil når den er over 30 år, dvs ingen årsavgift, kun personskade avgiften til staten på 300 et eller annet kroner pr år

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du åpner øya dine og leser det jeg har skrevet.

 

Så står det at han kan velge om han vil ha den FORSIKRET som veteranbil eller vanlig forsikring.

Men at den blir REGISTRERT som veteranbil når den er over 30 år, dvs ingen årsavgift, kun personskade avgiften til staten på 300 et eller annet kroner pr år

 

Jeg svarte på denne:

Sitat:Opprinnelig skrevet av BossCat

- Du trenger ikke forsikre den som veteranbil selv om den er registrert som veteranbil, den blir vel automatisk registrert som veteranbil når den blir 30 år

 

Å Biler som er over 30år blir ikke automatisk registrert som veteranbil, forsikrings verdien på "vanlige biler" følger en egen tabell. Forsikrer man bilen med en såkalt veteranforsikkring så kommer denne somregel på halvparten av en vanlig forsikkring. Veteranforsikringen jeg har på min Willys jeep 1944 modell, ligger på 500kr i året pluss "årsavgiften" til staten på 175kr. Det samme gjelder for kompisen min sin Buick 1960 mod.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Biler som er over 30år blir ikke automatisk registrert som veteranbil, forsikrings verdien på "vanlige biler" følger en egen tabell.

 

Hvorfor driver du og blander sammen "registrert som veteranbil" og "forsikret som vetereanbil"?

 

Er bilen over 30 år gammel er den registrert som veteranbil. Du kan likevel tegne "normal" forsikring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår