Gå til innhold

hjelp med turbo på 855

Ranger emnet


hansi_199

Anbefalte innlegg

hei hei jeg trenger litt hjelp ikke helt sikker på åssen jeg skal blende returventilen på turboen eller åssen jeg skal gjøre det!!

den er nå chippet og støre dyser og større turbo..sitter nå 550cc dyser og støre en orginal turbo på den!! men lurer på åssen jeg skal få plystre lyd!! vil fjerne den retur ventilen og ikke ha noe ventil så trykket kommer gjenom turboen min!! kan noen si meg hva jeg skal gjøre!! sitter nå over 300hk i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe særlig lurt å blende ventilen, den sitter jo der for en grunn.

Den skal jo slippe ut trykket når du girer eller slipper gassen så turboen avlastes.

 

Skal du ha plystrelyd så sett på en dumpventil for dette formålet (da må du blende den org) og ett konfilter.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hvorfor sende trykket tilbake i turboen igjen??? det bremser skovlene, du taper effekt, og turboen får høyere belastning....

Fordi da blir d sånn kul lyd lizzm assa. Sjønneru el? D blir lizzm bare så digg når alle fjortizzene komr inn i bilen lizm p grunn av den syke lyden lizm. Sjønneru el.?

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi da blir d sånn kul lyd lizzm assa. Sjønneru el? D blir lizzm bare så digg når alle fjortizzene komr inn i bilen lizm p grunn av den syke lyden lizm. Sjønneru el.?

Ja jeg skjønner hva du mener, men sett like godt på dumpventil og åpent KN-filter, det lager bra lyd det også når lufta slippes ut, og det belaster ikke turboen unødvendig....

Jeg kjørte min T5R i fem år med bare åpent KN filter, men så satte jeg på dumpventil utvendig som gir pssst-lyd. Da spurte ungdommen meg om jeg hadde montert turbo... Nå har jeg KN innsatsfilter på, men setter jeg på det åpne igjen vil jeg få mer lyd... også den "klippe" lyden.

Chipper jeg og får høyere ladetrykk vil jeg også få mer lyd....

Bakdelen med slike lyder er at Onkel Petter også hører, og de kikker mer etter slike biler enn andre... Så tar du ut fra et kryss og det popper og knurrer, er du mer i søkelyset enn om det bare kviner litt i dekka....

 

Klart du kan ha sånn klippe lyd, det er jo ikke vanskelig å kjøpe ny turbo dersom den skulle svikte. Kan jo bli en mulighet til å kjøpe en større turbo neste gang, som gir høyrere ladetrykk, som gir mer HK, som gir mer lyd, som gir høyere fart, som gir mer moro, som gir........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår