Gå til innhold

Omformer høy til lav, noe å satse på?

Ranger emnet

Boddiz

Anbefalte innlegg

Lurer på om det vil bli "brukbar" lydkvalitet ved å bruke signal fra høytalerledningene? Tenker da både på bass-, mellomtone- og diskanttonene som skal drives fra forsterker som får signal fra høytalerkabelene.

Skal evnt ta signal fra org. høytalerne i hattehylla om det har noe å si.

Noen erfaringer med dette?

Er ikke linjeutgang på original spilleren i bilen, og vil ikke bytte denne...

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommeliten sliter med lyd i sinn Tahoe.

Om det er omformeren som er problemet eller orginal deling i systemet er enda ikke oppklart.

Har hørt omformer i en bil.. spillte kurant. Men vi hørte klar forbedring når "vanlig" kobling blei brukt..

Samma spiller da vi ved nermere undersøkelse fant linjeutganger bak noen propper

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt så sliter eg med lyden i min bil med en slik en. Men det gjenstår likevel noe feilsøking før eg kan gi all skylden på omformeren...

Men tror nok spille med linjeutganger er den beste løsningen uansett..Hvis du skal ha bra lyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boddiz.... siden du ikke skrev noenting om bilen i innlegget så kan jeg ikke ha ment din bil.

Jeg snakket om en bil jeg har jobbet på/med.

ok, men var det e46?

Forsøkte å bruke høynivå inn på forsterkeren en perioden for sub`en, men resultatet med rca var uendelig mye bedre enn med høynivå.

Ok, takker for "deling av erfaring"! :thumb

Ser ut som om jeg kommer til å prøve høynivå-signal i første omgang, blir nesten nødt til det i og med at jeg ikke vil bytte org-spilleren.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider