acoupe Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 hei. Jeg vurdere å se på mulighetene for å sette på hengerfeste på Poloen, da selvsagt avtagbart. Så er det noen her som kan si om det er mye jobb for å sette på det? mye koster ett avtagbart hengerfeste? Og er det noe som må godkjennes i vognkort når det ikke sitter på bilen fra fabrikk? mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw325ix Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 hei.Jeg vurdere å se på mulighetene for å sette på hengerfeste på Poloen, da selvsagt avtagbart. Så er det noen her som kan si om det er mye jobb for å sette på det? mye koster ett avtagbart hengerfeste? Og er det noe som må godkjennes i vognkort når det ikke sitter på bilen fra fabrikk? mvh stian Har lurt litt på det samme jeg og, men det blir på en audi.. har sett at de har en del avtagbare hengerfester på http://www.veng.no kosta ca 3000,- til audien.. og jeg fikk forståelsen av at det er monteringshull orginalt i bilen for hengerfeste.. vet ikke hvordan det er med godkjenning.. det er jo i potetlandet norge dette, så det må sikkert godkjennes og noen hundrelapper til i statskassen.. Siter 86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 vet at pappa betalte rundt 3-4k for hengerfestet samt montering, men det er ikke avtagbart. Vet ikke om det er stor prisforskjell på det jeg? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 De selger på Biltema, og de er avtagbare :): Bakfangeren må av though Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 De selger på Biltema, og de er avtagbare :): Bakfangeren må av though okey, må det sveising til ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hodetunderarmen Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Neida, bilen er tilpasset. festet dytter du bare inn i noen hull i ramma, selv mor kan gjøre dette. du må pelle av noen lapper som stenger for skruehullene smokk på. Du må kanskje sage litt i støtfangeren. Hengerfestene fra biltema er godkjente så de er lovlige å montere, men bilen må jo strengt tatt vises for biltilsynet da dette skal inn i vognkortet. jeg har ikke gjort det i alle fall(Golf IV). Ledningene må du jo kople selv men det er jo lett match. husk bruk skikkelig kabelskotang(ikke sånn søppeltang men sånn som ikke går tilbake før den er helt sammenklemt). når du er ferdig koplet bør du fylle den koplingskoppen som står ute i friluft med vaselin, da kommer det ikke inn fuktighet og hindrer irr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Er bilen under 3500kg, trenger du ikke inn på BT for å få det godkjent. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Er bilen under 3500kg, trenger du ikke inn på BT for å få det godkjent. :) kan du alle lovene til BT? ser du har oppklart nåken tråda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Trenger ikke godkjenning opptil 3500kg nei.. Tips til dere med 05+ modell Grand Vitara, ikke monter hengerfeste selv;) det er drittarbeid, hilsen suzuki mekaniker... Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Er bilen under 3500kg, trenger du ikke inn på BT for å få det godkjent. :) Hmm, det kan ikkje stemme helt. Vet om mange biler som er blitt førstegangsregistrert uten hengerfeste, som derfor ikkje har blitt påført i Vognkortet hva dem kan trekke. Nytter da ikkje og stoppe innom en teknisk kontroll og dem spør om vognkort som beviser at du har lov og trekke en liten tralle på 750kg, når bilens dokumentasjon tydligt beskriver at den har lov og trekke hele 0kg. Primeraen min stod det allerede påført i vognkortet hva den har lovt og trekke når eg kjøpte den, og den var da solgt uten hengerfeste. Er og tilfeller hvor du kan få trekke tyngre hengere med et hengerfeste montert fra fabrikk, kontra et som er montert i ettertid. Uansett, det eg vil fram til, vist det ikkje er fyllt ut i feltet for Tilhenger i vognkortet ditt, må du nok inn til biltilsynet og få deg et nytt vognkort der det er fyllt inn dem talla du har lov og trekke med bilen din. Om du er nødt til og vise den eller ei for og få dette, aner eg ikkje? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg