Volvo240R Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Jeg har ingen bremsekraftforsterker. Den trådde jeg i søpla! Dette er gjort: Forsterket torpedovegg med 10mm alu plate som er skrudd i de gamle hullene til br. kr. forsterker. Flyttet bremsepumpen opp 30mm fra senter og skrudd den fast i aluplaten. Tok ut det staget som går inn i br.kr.forsterkeren og rundet det i enden for å passe i "ræva" på pumpa. Flyttet hullet til staget 30mm opp på pedalen ut fra org. hull. Noe mer? Spørr gjerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Med dieselbremsekraftforsterker og dieselservo får du en bil som er lett på rattet og har presise bremser. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Blir mer presise med min metode! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 min gamle diesel hadde ikke hydraulisk bremsekraft forsterker, 2x8? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 mener jeg da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 bilde texascom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Har de vacuum-pumpe på motoren da, eller? En dieselmotor vil jo ikke generere vacuum... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Har de vacuum-pumpe på motoren da, eller? En dieselmotor vil jo ikke generere vacuum... Dieselmotorene har vakumpumpe ja Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 hmm...jeg var så sikker på at det ikke satt vacuum-br.k.forsterker på den jeg holdt på å kjøpe i snertingdal... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 er som sagt 2x8 og vakumpumpe på alle 240 diesel biler.. Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 @ trådstarter: je gkjøper forsterkeren din, med sylinderen, om du skrur den av. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Selvfølgelig =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Har prøvd motorn nå i bil bare for morroskyld og det er ikke sjangs å å bruke orginal bremsekraftforsterker.(Store typen fra aut)Noen her som kan fortelle meg hva jeg trenger av deler for å kjøre uten den orginal forsterkeren?,tenker da på Tilton pedalboks med beholderne på boksen. Må jo noe som beholder servotrykket. Takk på forhånd for en liste over alle deler :) Hva er egentlig problemet :wonder: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Gutten får ikke plass til motoren sin, d.v.s. samme problem når jeg skulle ha inn min nye RC motor. Br. kr forsterkeren måtte ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg