esbandos Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Hei. Har en ford taunus 1.6 fra 1980 hvor jeg skal bytte indre foringer i traversen/bærebrua. Jeg har kommet sålangt at jeg har sluppet traversen og motor og hele greia ned, tatt ut de gamle foringene etter mye om og men, å nå når jeg skal stappe i de nye, er dem en smule for stor.. hullet som foringene skal inn i, er for trangt, og det er umuli og slå/bøye etc på foringene da gummien er så hard. Noen som vet hvordan man får inn slike foringer? Funker det hvis man varmer dem litt? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 stapp foringene i frysen og varm "hullet" dem skal inn i. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clubzoda Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 hjelper ingenting å legge foringene i frysern. da blir de enda vanskeligere å få på plass. gummi stivner mer i kulde. legg dem i varmt vann i stedet. dog ikke kokende varmt. finn en passende gjengestang eller lang bolt, noen store skiver, som dekker foringen og hullet i bærebrua. så kan du skru foringene på plass, hvis du skjønner hva jeg mener. hvis ikke kan jeg lage en enkel tegning som forklarer, men er litt trøtt nå :p Siter vento tdk. up'n'runnin støgg gammal golf 2. mulig prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 litt smørning skader heller ikke! vaselin feks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Ahh.. var ikke så dumt det der clubzoda.. :D Trur jeg skal prøve det med gjengestanga/bolten når jeg går ut å bynner igjen.. :P skal også prøve å smøre litt. Vet noen her hvordan jeg kan fikse bremsene slik at dem tar likt på begge sider? Fikk mangel på EU-kontroll om at bremsene tok for lite på ene siden. Hvordan kan jeg fikse det? Klossene er forresten nesten helt nye. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zombiedick Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Pleier å bruke salo på foringer, og det funker som regel greit. Men det er veldig knotete arbeid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg