Gå til innhold

Anbefaling av kompressor?

Ranger emnet


Frakk2000

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg en kompressor til rundt 1000 kr, skal for det meste bruke den til miniatyrsprøyte, men kan være kjekt å kunne drive litt større saker også.

 

Vurderer Clas Ohlson og Biltema akkurat for øyeblikket, har dere noen andre bra alternativer?

 

Er det store forskjeller på kompressorer?

 

Hvilke andre viktige ting bør jeg tenke på? Væskeutskiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsov har også en. Usikker på pris men venter du 2 minutter skal jeg skjekke i katalogen :)

 

EDIT:

 

Kompressor PowerAir 50/3SVC 50L tank - 3,0hk - 1990,-

Kompressor PowerAir OL24/1,5SC 24L tank - 1.5hk elmotor - 799,-

Kompressor PowerAir 24/2SC - 24L tank - 2,0hk elmotor - 999,-

Kompressor PowerAir 50/2SC - 50L tank -2,0hk elmotor - 1499,-

 

Kamerat bruker selv Komp. PA 50/3SVC 50L m/ 3,0hk til 1990kr og den fungerer veldig bra til skruing hvertfall. Skal begynne å lakke snart så får se om den holder til det. Men noe mindre enn 50L ville jeg ikke gått for

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefaler deg også den på 50l og 3 hk fra torshov.. bruker den selv og er veldig fornøyd.. den er såpass stor at den ikke står å går hele tiden og den leverer 350 l/min som er ganske mye.. på biltema koster noe tilsvarende 4-5000 kr..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette GEBE kompressorer?

 

Bor i Kristiansand dog, så jeg er usikker på hvem som forhandler det her :P

 

Biltema kompressorene er helt greie. Ikke noe problem med de.

Men til 1000 kr får du ikke rare greiene uansett.

Er veldig enig med 2fast2førti. 3hk/50L er minimum. Kompressor til 1000kr tør jeg vedde på at du ikke blir særlig fornøyd med, medmindre du kun har tenkt å bruke den til spikerpistol og luft blåsing.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Er dette GEBE kompressorer?

 

Bor i Kristiansand dog, så jeg er usikker på hvem som forhandler det her :P

 

er gebe kompressor ja.. gisle krigsvoll er leverandør av disse.. helt supre billige kompressorer!

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår