sjusj Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Jeg har en 2000mod. 1,9tdi 90hk, når jeg gir på og kommer til 3000rpm begynner den å lugge, ikkje so veldi mykje men det er irriterandes. Når jeg også prøver å selge bilen, er d greit at det meste er i orden. Et spørsmål til: Setevarmeren på førersiden funker ikkje, ka so kan ver galt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Tråden inne i setet har sikkert røket, dette er en vanlig feil. Du må av med trekket og legge inn en ny tråd, den er ikke så fryktelig dyr heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veritas Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 kan det også bare være en sikring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hodetunderarmen Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 hmmm, hadde samme problem med min golf 1,6(125000km) det var faktisk girkassen som var gåen! Det kan også være sprekk en vakumslange..men er vel kanskje ikke samme system på diesel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limit3d Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 hva skjer om du drar den lenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hodetunderarmen Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Drar den oppi turtall mener du? har ingenting å si. Det kan være mange ting som forårsaker slikt. det er en diesel og det har jeg ikke så mye greie på men det er nærliggende å tro at det kan være noe falskluft eller at det er luftmengdemåleren som har del av skylden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjusj Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 hva skjer om du drar den lenger? tenkte jeg skulle prøve på vei t jobb i dag, men da drog den som normalt. Det er tydligvis berre avogtil dinna rykkinga er der!:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjusj Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Drar den oppi turtall mener du? har ingenting å si. Det kan være mange ting som forårsaker slikt. det er en diesel og det har jeg ikke så mye greie på men det er nærliggende å tro at det kan være noe falskluft eller at det er luftmengdemåleren som har del av skylden. Når jeg drar på og kommer opp til 3000rpm osv. begynner den å rykke, som om dieseln blir kutta ett øyblikk eller ikkje får nok. Luftmengdemåleren har jeg skiftet to ganger siste året, so jeg tror ikkje det er den. Bilen blir berre mykje sløvare når den er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Vel.. har hatt samme problem.. og ja.. gjett.... LMM! kjøpte meg ny, men så sjekket jeg den gamle.. den var full av olje fra filteret(det var nyinnoljet). Bare renset den med elektro-rens, og nå funker bilen helt fint igjen... Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjusj Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Vel.. har hatt samme problem.. og ja.. gjett....LMM! kjøpte meg ny, men så sjekket jeg den gamle.. den var full av olje fra filteret(det var nyinnoljet). Bare renset den med elektro-rens, og nå funker bilen helt fint igjen... Hva er LMM, hvilken funksjon har den og hvor finner jeg den??:hmmmmmmmmm: Får prøve å tilegne meg meir kunnskap samtidig som jeg kansje får fiksa bilen!!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjusj Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Tråden inne i setet har sikkert røket, dette er en vanlig feil.Du må av med trekket og legge inn en ny tråd, den er ikke så fryktelig dyr heller. Veit du om d er vankeligå ta av trekket for å få sjekka ditta, eller gå det ann å måle det med ei multimeter?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 LMM er Luftmengdemåler, den finner du på innsuget, rett ved siden av luftfilteret. Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 hadde faktisk samme problem på audi`n min ( 1.8e bensin). den lugget/fusket på rundt 3000 omdreininger. Det var bare en slangeklemme på luftfilterboksen som ikke var stram. Da sugde den nok falskluft slik at ludtmengdemåleren bille fungerte som den skulle... Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Veit du om d er vankeligå ta av trekket for å få sjekka ditta, eller gå det ann å måle det med ei multimeter?? Du kan måle på kontakta under setet, hvor du finner den vet jeg dessverre ikke, men er den gåen, så er det ikke bare en tråd du må bytte, må bytte hele 'matta' som ligger på ryggen og i setet.. Usikker på pris, men tror ikke det er billig.. Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Det kan være EGR problemer du har:Det er eksostilbakeføringa. Går å blokke den EGR ventilen som sitter på innsuget.Skifte ut pakningen med en hel plate.Så ut å prøve om den ble bedre.EGR er no dritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg