Phantom Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Skal som tidligere posted veldig muligens kjøpe ny bil. Bilen må være litt fornuftig ettersom min far skal kausjonere for et evt lån. Så i min søken etter en bil kom jeg over en BMW 318is Coupe fra 93' Bilen selges fra forhandler og har gått ca. 160000km. Importert i 97' eu-godkjent i år. De skulle ha 105k for bilen men det kan jeg nok presse rundt 10k ned i pris siden den har stått der lenge. Så til mine spm. Blir denne helt ufattelig grusom og forsikre på min far (50% bonus) og delkasko evt. kasko. Med meg som bruker. ? Hvor mye snakker vi i forsikring ? Er bilen helt vanvittig ufornuftig ? Har noen her argumenter for og imot. ? Hva er vanlige feil man MÅ se etter (Bmw er vel ikke verdens billigste å reparere) ? Andre erfaringer med denne typen bil mottas med takk Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Må vel nevne at jeg er 21år siden et av spm omhandlet meg som bruker... Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 IS'en er vel en jevnt over grei bil, litt kjipt uten sekser lyd, men går vel så bra som en 320. 140 hest på fire sylindre gir jo litt. Hvis det er en 93 modell (året da airbager ble standard) er det en klar forbedring fra 91/92 modellene som hadde en del barnesykdommer. BMW er vel jevnt over dyrt å forsikre. Eg hørte på min 88 324. Med meg som forsikringstaker ville de fleste ha fra 12k og oppover, men med mamma som forsikringstaker og meg som bruker, kasko og 12000 i året er eg kommet i 5500 med 60% bonus. Deler er relativt enkelt å få tak i, og det er mye uorginalt til fullt overkommelige priser å komme over. Sikkert ikkje verdens mest fornuftige bil, men artig å kjøre, pen og se til. Ikkje verken mer eller mindre plager med denne enn andre. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 En jeg kjenner betaler rundt 7' for kasko på faren sin tror jeg, han er 18.. det er en '93 318is Vet ikke hva bonus og sånn han har jeg men da får du kanskje en pekepinn hvertfall :) gode biler å kjøre hvertfall, men du kan være glad du ikke skal sitte i baksetet for å si det sånn ;) Du får absolutt mye mer ufornuftige biler enn disse, vi kjørte fra elverum til rendalen fem stk. med bagasje vi, gikk fint det, måtte bare passe ekstra på ujevnheter i veien, ække greit med senka bil.. :rolleyes: Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostby Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Jeg er 20 år og har en bmw alpina b6 2.8 som er forsikret på min far for 5.5 lapp i året. Og det hjelper å ha bekjente i forsikringsselskapet...:D bruker litt mye bensin men... Siter Moped x EVO VI TME x Ducati 748r Solgt =(( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Hvorfor kan ikke alle som lurer på forsikringspriser her på forumet bare ringe selskapet sitt og spørre? Får nok et greit og kjapt svar da.... Dumt å sitte her og spekulere når tilbudet er så stort og varierende i forhold til bruker, bonus, parkering++++ Kikket på en strøken 318 i Lier til 109,000,-, men det ble en gammel 242 TIC på meg gitt. (som forøvrig skal selges videre) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Originally posted by Jonaldo Hvorfor kan ikke alle som lurer på forsikringspriser her på forumet bare ringe selskapet sitt og spørre? Får nok et greit og kjapt svar da.... Dumt å sitte her og spekulere når tilbudet er så stort og varierende i forhold til bruker, bonus, parkering++++ Kikket på en strøken 318 i Lier til 109,000,-, men det ble en gammel 242 TIC på meg gitt. (som forøvrig skal selges videre) Er jo ikke dumt og spørre her angående forsikring... Orker ikke å få min far til å ringe overalt hver gang jeg skal se på bil. Vil jo bare ha sånn ca priser. Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Er jo ikke dumt og spørre her angående forsikring... Orker ikke å få min far til å ringe overalt hver gang jeg skal se på bil. Vil jo bare ha sånn ca priser. Kan bare ringe selv, det er eg som har forsikret bilene mine i mammas sitt navn over telefon. Bare du vet litt opplysninger om far din, så går det greit. Prisoverslag er de i hvertfall behjelpelige med uansett hvem som ringer.... Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Jeg bet 8700,- full kasko, 20tkm for 97 323 coupe hos Gjensidige. Riktignok står det på fattern, men jeg som er brukern er 22.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Snuser litt på denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=243554&template=ipb0327a Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Originally posted by Phantom Skal som tidligere posted veldig muligens kjøpe ny bil. Bilen må være litt fornuftig ettersom min far skal kausjonere for et evt lån. Så i min søken etter en bil kom jeg over en BMW 318is Coupe fra 93' Bilen selges fra forhandler og har gått ca. 160000km. Importert i 97' eu-godkjent i år. De skulle ha 105k for bilen men det kan jeg nok presse rundt 10k ned i pris siden den har stått der lenge. Så til mine spm. Blir denne helt ufattelig grusom og forsikre på min far (50% bonus) og delkasko evt. kasko. Med meg som bruker. ? Hvor mye snakker vi i forsikring ? Er bilen helt vanvittig ufornuftig ? Har noen her argumenter for og imot. ? Hva er vanlige feil man MÅ se etter (Bmw er vel ikke verdens billigste å reparere) ? Andre erfaringer med denne typen bil mottas med takk Jeg ville ikke funnet på å kjøpe den.. Senest i går var det en BMW 318i innom garasjen her.. den var såpass ny som 95 modell, og hadde følgende feil: -Utslitte bærekuler på begge sider foran, resultat var at man måtte bytte bærebro på begge sider.. -Utslitte bremsetromler bak, måtte byttes. -Defekt ABS sensor. -Diverse annet småtteri. Den har rullet 99000km.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Utslitte bremsetromler bak, måtte byttes. Ikkje for å pirke men; Trommel delen er vel ikkje til anna enn handbrekket?? Det er skivebremser bak på en 95 318i såvidt eg vet. Er vel bare 316 som har tromler bak?? Så da må eier ha kjørt med brekket på..... Man skal ikkje kunne slite det ut ved normal brekkbruk???? Så har vel alle bilmerker noe som heter mandagsbiler og mandagseiere og.... ikkje sor å rose BMW opp i skyene, for det er ingen feilfri bil, men stell og bruk teller inn på alle bilhold/merker. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Originally posted by BMW324TDa Ikkje for å pirke men; Trommel delen er vel ikkje til anna enn handbrekket?? Det er skivebremser bak på en 95 318i såvidt eg vet. Er vel bare 316 som har tromler bak?? Så da må eier ha kjørt med brekket på..... Man skal ikkje kunne slite det ut ved normal brekkbruk???? Så har vel alle bilmerker noe som heter mandagsbiler og mandagseiere og.... ikkje sor å rose BMW opp i skyene, for det er ingen feilfri bil, men stell og bruk teller inn på alle bilhold/merker. Det ER en 318i, og den har faktisk tromler bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Originally posted by Ascona Jeg ville ikke funnet på å kjøpe den.. Senest i går var det en BMW 318i innom garasjen her.. den var såpass ny som 95 modell, og hadde følgende feil: -Utslitte bærekuler på begge sider foran, resultat var at man måtte bytte bærebro på begge sider.. -Utslitte bremsetromler bak, måtte byttes. -Defekt ABS sensor. -Diverse annet småtteri. Den har rullet 99000km.. Du må ikke tro på alt det du leser vettu.....den bilen har vel gått endel lenger.... Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Den bilen jeg ser på har jo tilstandsrapport som sier hva som er galt med den... Eneste var stort sett at bakre potte var rustet i stykker og at høyre demper foran va litt slitt... Og litt svetting rundt girkassa (LITT). Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg