Mikkeskate Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Hei, et lite spørsmål. Har det noe å si at bass elementet har større Watt styrke enn forsterkeren? Vil det normalt skje noe med forsterker eller element? :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Et element har ikke wattstyrke som sådan, men en mekanisk og termisk øvre grense for den effekten det kan tåle over lengre tid. Dette oppgis i Watt RMS. At elementet tåler mer enn forsterkern yter har ikke så mye å si, så lenge du ikke tyner den slik at den klipper. Vær forsiktig med gain og ikke bruk bassboost. Hva slags utstyr er det snakk om? Det er stor forskjell på forsterkere, watt er egentlig irrelevant, det som teller er strømforsyninga og evnen til å kontrollere elementet. Håper du ble litt klokere :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Hei, et lite spørsmål.Har det noe å si at bass elementet har større Watt styrke enn forsterkeren? Vil det normalt skje noe med forsterker eller element? :hello: Du sier lite om hvor stor forskjell det er snakk om, men om forsterker er på eks: 450W RMS 4 ohm, og Sub tåler eks: 650W RMS og er 4 ohm. Så er det overhode ingen problem med det, men en 650W forsterker vill kunne spille litte granne høyere. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkeskate Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Hei, takk for hjelpen Jalla, ble klokere der:P Jeg postet en tråd for 2-3 dager siden, jeg fikk ikke noe svar.. da hadde jeg med alle detaljer osv.. Forsterkeren er en skikkelig "fet" forsterker:P SoundMagus 800W, til 1995,-:D Og elementet er : Pioneer ts-w306dvc 1000W. Hvis dere lurte:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 dobbel 4ohms spole vil si at du får 2 eller 8ohm... Paralellkobl den så du får 2ohm, da vil forsterkeren yte 500Wrms, og elementet tåler 400Wrms;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Da kobler du slik: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkeskate Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Tusen takk for hjelpen! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Bare hyggelig :) Men jeg tipper du får bakoversveis om du tester en skikkelig forsterker oppgitt til ca 800W RMS istedet for SoundAnusen, hehe ;) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkeskate Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 haha! Tviler ikke! Når jeg kjøpte "anusen", var jeg nesten blakk:P Regner med at jeg invisterer i noe bedre etterhvert:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg