Gå til innhold

rekord bra 1 bil?

Ranger emnet


amazoon

Anbefalte innlegg

heisann..driver og skal kjøpe min første bil... har ikke sååå mye penger og rutte med, så blir vel mellom 5-10tusen.. så jeg lurer på om rekord er en bra ungdomsbil? tåler de bra? tenkte å prøve å finne meg en 2,2i.. åssen går en 2,2i i forhold til fks en volvo 240 med b230a motor? ser også på omega, men synes rekord er hakke fetere:puke:

Opel Astra 1.4.....

x - Volvo 245 90 mod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekord er fint vettu! Utrolig billige og med en mye utstyr! Men de ruster en del, spesielt i bærende konstruksjoner.

Kvaliteten er det absolutt ikke noe å si på så lenge bilen er blitt tatt godt vare på! Kjørte nesten hver eneste dag i vinter uten motorvarmer uten et eneste problem!(Untatt et par brøytekanter, da) Men tror 22i sliter litt med det elektriske anlegget.(gammalt)

 

Omega er gode biler. Skal vistnok være en del bedre å sladde med, og du får nokså motorsterke varianter for ikke alt for mye penger, men de har begynt å ruste bort de og... Men får mer stæsj til dem, det gjør du ikke til rekord! Vanskelig å finne styling og sånt.

'78 Rekord carvan 3trg, '81 Rekord 2trg, '95 Omega B 2.5 Caravan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg adde rekord E2 som første bil, og er veldig fornøyd. jeg hadde en 2.0e, og den hadde 110 hk, mens 2.2e har 115, og de går nesten like godt, bare 2 literen bruker mindre bensin.... 2.0s hadde jeg alldri vurdert :)

som sakt, se opp for rust i bærende konstruksjon, særlig dempertårn foran :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bedre med innsprøytning... du slipper choke, du slipper at den blir sur, å den er like enkel å starte uansett vær, den går bedre, å den har mye bedre dreiemoment. valget er enkelt :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20S er ikke så gæli så lenge gasseren er i orden! Det er autochoke, så trenger vanligvis ikke å tenke på det, men autochoken på originalgasserne har en tendens til å kødde.... Og bånndraget er dårlig. Ingen problemer med å starte med en ålreit gasser!

 

Man kan sette på weber fra granada. Da er den ikke mye dårligere enn 20E, men så klart litt mer køddete enn sprut som funker!

Men ingen sprut slår to doble og hissig kam :thumb (Ihvertfall ikke som du har råd til)

 

2.4 fra omega a glir glatt nedi (stort sett samma motor som 2.2i) og den er det mye power i. Eneste problemet er innsuget som blir stikkendes opp av panseret..

'78 Rekord carvan 3trg, '81 Rekord 2trg, '95 Omega B 2.5 Caravan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... er jo mange flere 2,0s enn 2,2i.. 2,0 med innsprut må være mangelvare? finner nesten ingen på autodb.. mulig jeg overser de fleste 2,0 med innsprut da? har aldri tenkt på att s`en bak på dem og e`en står for gasser og innsprut:|

vært digg med kvass kam og webbere,hørt noen låvord om det..men drikker litt suppe;)

 

2,4 fra omega har jeg testa en gang, i en omega.. syns ikke det var allverden til drag i den da, men var jo sinnsyk stærk.. bunndrag så det holdt.. vart værtfall sånn den motor`n.. regner med d blir org 2,2i,2,0s,2,0e;) greit å begynne med:) takk for svar:)

Opel Astra 1.4.....

x - Volvo 245 90 mod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'82 kom originalt med E2-liknende stoff interiør, takluke, sentrallås, elektrisk trunkpopper, tona ruter, turteller/ecometer/voltmeter, setevarme og E2-speil hvis det skulle være interessant! Skal lete lenge etter E2 med samme utstyrsnivå.

 

Men bila begynner å bli gamle å rustne, og det er vanskelig å finne sprekere enn 20S (Men er jo ikke vanskelig å bytte til 22E senere hvis det blir for gæli)

'78 Rekord carvan 3trg, '81 Rekord 2trg, '95 Omega B 2.5 Caravan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår