Gå til innhold

Rasende bilist knivtruet traktorfører

Ranger emnet


Krishell

Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får håpe bilisten slipper unna..

Har full forståelse for han..

 

Genialt utsagn, eller not.

Uansett hvor forbanna du er, så truer du ikke noen

med kniv bare pga. de kjører ett kjøretøy som går senere enn ditt eget,

og du blir 2 min forsinka til middagen eller hva søren du skal rekke.

Chuck Norris doesent sleep, he waits..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også jævla irritert på de forbanna traktorene, som ligger i 40 i 60 sona å kjører forbi bussholdeplass på bussholdeplass. Men går ikke akkurat ut å truer med kniv. Det er vel å gå noe langt..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt utsagn, eller not.

Uansett hvor forbanna du er, så truer du ikke noen

med kniv bare pga. de kjører ett kjøretøy som går senere enn ditt eget,

og du blir 2 min forsinka til middagen eller hva søren du skal rekke.

2 min går nok sikkert bra.. men litt under 20kmt i 70 - 80 sone til skole / jobb er litt slitsomt 1 mil vær dag på sommern. Hvis denne personen hadde kjørt tilside så hadde det ikke vært noe problem men det har jeg kun opplevd 2 ganger i mitt liv at en bonde faen har gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 min går nok sikkert bra.. men litt under 20kmt i 70 - 80 sone til skole / jobb er litt slitsomt 1 mil vær dag på sommern. Hvis denne personen hadde kjørt tilside så hadde det ikke vært noe problem men det har jeg kun opplevd 2 ganger i mitt liv at en bonde faen har gjort

 

 

Joda, skjønner at man blir irritert, blir det selv også, men har kjørt endel traktor selv, så vet at det er ikke noe kult når det ligger en sossefaen i pappas bmw 2m fra traktoren, gjerne med henger på slep.

I tillegg så skal de gjerne forbi på de mest farlige plassene, og da får man ikke akkurat lyst til å stoppe å slippe forbi for å si det sånn.

Men er enig at man må ta hensyn til andre i trafikken, men det å trekke kniv er nå uansett å gå for langt.

Chuck Norris doesent sleep, he waits..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe bilisten slipper unna..

Har full forståelse for han..

Right..

 

Alle kan irritere seg over traktorer - ikke minst jeg, senest i går faktisk - og det er lett å gå fra irritert til sint, noe som er helt forståelig, men jeg må innrømme at i det øyeblikket noen går til det steg å hente en KNIV, syns jeg denne personen er en komplett og tåpelig idiot.

 

Traktorer har (dessverre?) rett til å kjøre på riksveier i 45km/t på veier det ikke alltid er like lett å komme forbi. Men.. hvordan skulle bonden gjort det om han ikke fikk kjøre på veien? :P

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stoppe med jevne mellomrom for å slippe trafikken bak forbi, er en selvfølge. Men hvor lange disse mellomrommene skal være, er vel mer etter skjønn. Å stoppe på HVERT busstopp kan bli litt vel drøyt, uten at jeg vet hvor langt det er mellom disse selvsagt. Kjenner ikke til om det står noe spesifikt i jusen her, men det tviler jeg på. I mine ører høres det ut som hvert 3 minutt eller noe slikt kan være passelig, dersom det passer inn med busstopp etc.

 

Men bønder kan jo gjerne være litt sære da... ;) Og en Celica er vel strengt tatt ingen vanskelig match for en traktor, hva "kjøre over" gjelder.... ;)

 

Uansett har bilisten overreagert kraftig her, og må nok finne seg i et oppgjør med onkel. Og hvis han hadde det så forbasket travelt, hvorfor i alle dager stoppet han for å finne på dette da? Han kom vel ikke fortere frem av det vil jeg tro.... :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte en strekning på 7 km. bak en traktor på vei mot jobb i dag før jeg og bilen bak meg fikk rasa forbi, men det hadde aldri falt meg inn og stoppe for å sperre traktoren og fortelle han hvor teit han var som kjørte sakte på veien...

 

Han jeg kjørte bak i dag kjørte også forbi bussstopp etter bussstopp, men for at han skal rekke fram dit han skal samme dag så kan han ikke stoppe ved hver bussholdeplass...

 

Slipper han ikke forbi så er det ikke noe annet å gjøre enn å vente til det er KLART... det hjelper jo ikke å kjøre seg ihjel med farlige forbikjøringer bare fordi du skal forbi en traktor...

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

patetisk oppførsel av bilisten! kjeire mykje traktor heime (bor på gard) å då bruka eg å blinke bila forbi/svinge inn viss eg bli tatt gjenn, men eg kasta meg ikkje inn på alle sidevega so snart eg får en bil opp i ræva.. ekje so ofte eg bli tatt gjenn me en traktor so går i 70 då :D: (ska bytast inn no, kulaste traktoren i bygda :op: )e selfølgeli irriterande å ligge bak en traktor, ha gjort de sjøl, men de ikkje so mykje pes å kjeire forbi eller vente litt, ska tross alt vanlivis ikkje månge mil me traktor.

e ikkje so kult å kjeire gjennom danmarksplass midt på dagen me en gammal traktor so går i 30 me slangen stikkande ut av eine bakhjule.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere i hele tatt hvordan en traktor ser ut eller hvordan man kjører en?

Ser ikke sånn ut, da visse av dere tydeligvis har kunnet komme til å truet med kniv i en lignende situasjon.

 

Traktorene må kjøre etter veiene noen ganger de også, og det er fullt lovlig.

Dere eier ikke veien eller verden fordi om dere kjører rundt i en bil, tro for faen ikke at du kan gjøre som du vil :fuckme2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorene må kjøre etter veiene noen ganger de også, og det er fullt lovlig. Dere eier ikke veien eller verden fordi om dere kjører rundt i en bil, tro for faen ikke at du kan gjøre som du vil :fuckme2:

 

Lest veitrafikk loven???

 

Står noen der om at dersom du kjøre et sakte gående kjøretøy, plikter du til å slippe andre traffikanter forbi.

 

Ikke spør hvor i veitrafikk loven det stå for jeg orker ikke lete det fem.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår