Gå til innhold

Vurderer Volvo 240...

Ranger emnet

Mazda 626

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe Volvo 240. Rundt 1990-modell. 2,3 Liter og 115 hk.

Er dette driftssikre, gode slitere?

Bensinforbruk?

Vekt?

All erfaring mottas med takk!

Med vennlig hilsen

Jonas

Dette skal i teorien være en driftsikker bil. Men jeg har tydeligvis vært ganske uheldig, har bare hatt klatt med min bil helt siden jeg kjøpte den. Dette er en 90 mod. med B230F som jeg ser du vil ha.

Bensinforbruk ligger på ca. 1 liter med ganske variert kjøring. Langkjøring har jeg faktisk aldri målt.

Bilen har en egenvekt på 1280 kg.

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 er gode gamle slitere, og det er tross alt volvo. Volvo er jo vel det merket som har rullet lengst? I alle fall, de går og går og går og går(ruller kanskje) :p

Hvis det blir noe klatt så er det oftest bare litt mekking og så finito, ikke masse verksteder og piss, sånn som man må med alt for mange riskokere. I tillegg tåler jo bilen så mye mer..

Den er bakhjulstrekk =)

Innsprøytning er vel helt ok på bensinbruket, men får du deg en sånn som meg, gassermotor som er litt drøy, så er den ikke god :p min ligger aaaalt for langt, så langt at jeg sparer på å kjøpe meg innsprøytning m/turbo, og samtidig betale to kroner mer for literen :p

God bil;) Vurderer du, så kjøp :) Jeg vurderte det i ei uke før jeg kjøpte :p før det hadde jeg aldri trodd jeg skulle ha 240 :D

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på disse også:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1195123

Denne er stasjonsvogn og det ville jeg helst ikke ha, men den ser jo ganske strøken ut.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1194870

Denne er to år eldre, men ikke stasjonsvogn.

Begge bilene er gamle og må vel sjekkes nøye for rust før kjøp (?).

Hva synes dere? Er det verdt å se på selv om de er såpass gamle?

Har disse diagnosesystem, eller er det bare de nyere 240'iene som hadde dette?

MVH

- Jonas -

Lenke til kommentar
Del på andre sider