Gå til innhold

Forsterke bærearmer bak

Ranger emnet

Goop

Anbefalte innlegg

har nylig gjort det..bilde har jeg hjemme, er på jobb nuh..

la på 5mm plate på oversiden, i forkant av demper innfesting og framover mot karosseri innfesting. ca 150mm lang (husker ikke eksakt)

sveisa også på en i underkant, type 70mm lang, i bakkant for innfesting demper

kan prøve å rote med meg bilder

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nylig gjort det..bilde har jeg hjemme, er på jobb nuh..

la på 5mm plate på oversiden, i forkant av demper innfesting og framover mot karosseri innfesting. ca 150mm lang (husker ikke eksakt)

sveisa også på en i underkant, type 70mm lang, i bakkant for innfesting demper

kan prøve å rote med meg bilder

Ja..hadde vært veldi greit med noen bilder..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe bra trix dette her mr.aremark/halden, ble dine bra?

ved å legge på disse platene vil

bærebrua på så vis ikke "vakle" sideveis, dette er et helt vanlig rally,voc cup trix

for å få et solid hjuloppheng

husk bruk ikke noe serlig tykkere plate enn det bærearmen er laget av

visst du gidder å sandblåse bærearmene er det blir det mye lettere å få bra sveis

husk å bruke nok strøm når du sveiser hvis ikke får du bare en stygg "høy" sveis som ikke brenner godt nok igjennom, når jeg sveiset mine slapp jeg å slipe sveisen pga det ble sinnsykt bra, sveisen fløt ut ordentlig brukte stor kemppi mig apparat med gass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vølvø : ble bra, 5mm plate kun av den enkle grunn av at jeg hadde masse liggende..hehe.. slipa bare rent med lamellskive, sveisa på lagom varme, og sendte så dritten til sandblåsing. tror brua ryker før sveisen..hehe..

jeg sliper aldri sveiser på den type ting, da må jeg ha vært full som ett øsekar under sveisninga..hehe..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir gjort på samma måten.. sveiser på en plate under bærearmen så den den ikke skal gi etter like lett.. men da kan det jo fort oppstå større skader på forstillinga hvis det først skjer no.. man må bare la det feltet hvor boltene til bærekule er være åpent..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider