vesp Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Ja, då va da komt litt pustehjelp i corsaen. Har desverre ikkje noko bilder fra sjølve bygginga, då eg bare leverte bilen til jma før eg reiste på jobb.. Når eg kom heim 2 veker etterpå var bilen så å sei ferdig. Meget praktisk.. Turboen heter td40, den er ikkje så stor men skal holde til ca 250 hk Sånn som motoren er no skal det vel ver rundt 200 hk. Merka bra forskjel og bilen er meget kjørbar.. Begynner å lade på rundt 1600-1700 rpm. Kjører på ca. 0,4 i trykk.. Har og bytta til 315 dyser. Intercooleren er ein oppgraderings cooler til mr2 turbo, men passa fint i opelen og.. Må gå laus med saga for å få litt meir luft, men er jo litt kjekt å ha litt sleeper. så her det blitt ny eksos heile veien med ein enkel endestuss. Ikkje noko fancy bling shit.. "Det enkle er ofte det beste" Så i går når eg va ute å kjørte litt så begynte det plutselig å lukte olje, så såg eg i speilet å såg masse fin røyk. Så ser eg fram å ser at det ryker litt fra panseret og. Får stoppa bilen å slengt opp panseret der var det full fyr.. Olje på varm eksos med bandasje, brenner godt ! Stoppa heldigvis framfor eit hus, og etter litt skriking om hjelp og lignende kom dei ut med eit branslokningsapparat.. Etter litt undersøking viste det seg å ver oljeslangen til turboen som hadde hoppa av. Dette var ein prest kobling som skal tåle mykje meir trykk enn det som er på olja i bilen. Har fått ordna ny slange i dag, så får me sjå kor mykje som har overlevd, å kor mykje som må byttes ut.. Stor takk til JMA som har gjort ein bra jobb og har vert meget hjelpsomme. Siter Mini Cooper 1,3 i Opel Corsa B 2.0 16V Turbo - SOLGT Da e ikkje storleiken da kjem ann på. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JMA_Jarle Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 HEy der va jo corsan og.. :) satsa på da funka greit no då, so får vi håpe det ikkje tar meir fyr. Hehe du va jo ganske vett skremt når du banka på oss meg med di flamberte augebryna;) etter ein frebilsk kamp å blåse oljebrannen... komme te å flytta på seg når du får meir oppgradds;) lykke til videre med prosjektet. Siter Golf mk1 midtmotor 2,2T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Flere bilder?? ser jo ikke bilen på bildene:S hehe. må holde den org utvendig.. sleeper:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Flere bilder?? ser jo ikke bilen på bildene:S hehe. må holde den org utvendig.. sleeper:D Ja, enig der! Skal ikke se ut som det går så fært men at det gjør det=) Kjører fra "pappa gutter", hehe :hello: Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vesp Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Ja bilen ska holdes mest mulig orginal utseende messig trur eg.. Sånn ser den ut foresten.. Har lekt med tanken om å annskaffe noken 15" stålfelger for å fullføre sleeper looken.. Eller bare ta i bruk origanle opelfelgene mine.. Siter Mini Cooper 1,3 i Opel Corsa B 2.0 16V Turbo - SOLGT Da e ikkje storleiken da kjem ann på. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Hehe, fett bygg :) Tøft med en litt anonym bil med litt guffe i, hva slags motor er grunnlaget her da? Stå på, nice bil Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildkin Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 motoren er nok en xe. Siter Corsa B 2l 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 vesp, rått da mann!!! tørr du å si hva du la ut for alt? (turbo, montering+++) Har også veldig lyst å få dette gjort til min vectra B, men sliter litt med pengene. Ville ihvertfall fått lakka skjermer og lister rundt hjulbuer hadde bilen vært min. Fikk gjort det med den gamle vectraen jeg hadde og det ble sykt mye finere.... Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vesp Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Hallo, har vert vekke på jobb ei stund så har ikkje fått sett innom her.. Motoren er ein orginal XE ja.. Turbo å moterring med ny eksos å alt eg trengte kom på rundt 25 lapper.. Har vert inne på tanken å lakke, men har andre ting å bruke penger på. Neste blir vel coilovers polyforinger å nye stab stag. Siter Mini Cooper 1,3 i Opel Corsa B 2.0 16V Turbo - SOLGT Da e ikkje storleiken da kjem ann på. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Ulv i fåreklær ja ;) digger det. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo20VT Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Ser bra ut det her ja....slepper den lett da:hellothere: Siter I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Hehe, fett bygg. kostnad på motor? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vesp Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Dekkforbruket har økt litt kan du sei.. Når det er vått ute så er det VM i hjulspinn. Kosta rundt 25 lapper for turbobygget, det var med abreid å ny eksos.. Siter Mini Cooper 1,3 i Opel Corsa B 2.0 16V Turbo - SOLGT Da e ikkje storleiken da kjem ann på. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Som sagt tidligere så har jeg vært inne på tanken med å sette turbo i min bil også, men hva annet må endres på for å få det her godkjent? Bremser...? andre ting?:wonder: Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vesp Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 E vel stort sett bremser det går på trur eg.. har calibra turbo bremser godkjent i vognkortet.. Siter Mini Cooper 1,3 i Opel Corsa B 2.0 16V Turbo - SOLGT Da e ikkje storleiken da kjem ann på. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg