Gå til innhold

Vinterdekk og felger...

Ranger emnet


Shane

Anbefalte innlegg

Desverre folkens, den tiden på året nærmer seg kraftig.

 

Jeg har bare noen drittdekk på stålfelg til vintern og lurer på om jeg skulle kjøpt noen lettmetallfelger der også og kanskje gjort et kupp hos Sharif(!!?) istedetfor å handlet nye til de jeg har. Nokian Hakkepelitta 4 (pigg selvfølgelig) vel det naturlige dekkvalget før jeg har lest noen tester for i år. Så er det et spørsmål om dimensjoner selvfølgelig.

 

Noen som har gode forslag til felger? Jeg er usikker på om jeg skal velge 15 eller 16" på denne. Har planer om å heve bilen til orginal høyde før vinteren. Har veldig sansen for OZ racing rally-lookalike felger (Gjerne hvite). Men dette er vel svindyrt. Bakkeklaring og kjørbarhet går forann utseende. (Gjett hvem som har lyst å kjøre til to vm-runder i vinter :) )

 

 

Hvis det er noen photoshop-genier her så må dere gjerne herje litt.

 

img_2194.jpg

"Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach

 

quattro familieræser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Denne diskusjonen kan holde på i årevis... Har selv kjørt endel i Bodø og savnet ikke piggdekk en eneste gang.

 

 

hehe, kommer ann på hvor og hvordan du kjører... Jeg er fra Lofoten og er en del der å kjører, og der er ofte is med vann på... der er piggfri ubrukelig...

Men det er smak og behag. Piggfrie dekk er kommet seg vanvittig og er bedre enn piggdekk på vanlig snø føre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er vel at jeg synes piggdekk har større margin fra feste til slipp. Når lamellene på vinterdekk er fulle av vann er det null friksjon igjen. Mens pigger fremdeles klorer.

"Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach

 

quattro familieræser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha 15" er det 195/65-15 eller 205/60-15 som gjelder. På 16" er det 205/55-16 eller 215/55-16 som er veien å gå.

 

Nå er det ikke noe krav med noe større felger, jeg har *fremdeles* orginale ufobremser på vogna. Men det er greit om det ikke er felger som pakker seg for lett med snø. Compomotive eller OZ racing er de som jeg først tenker på.

"Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach

 

quattro familieræser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår