infested Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 åssen skal detta gå?.. skal ha en høytaler i hver dør.. altså 4stk på 130W hver og 2 høytalere i hattehylla.. 2 stk 6*9 på 360W hver å for å få mest mulig surrond hva gjør jeg da?.. skal jeg ha 6 kanals på de??? eller finnes det en bra forsterker som kan ta alle høytalerene.. må sikkert ha noen delefilter å masse rart så prøv å lag dette enklest å skjønne :P.. har bare 2 utganger på spilleren.. og 2 forsterkere med 4 bassere i bagasjerommet skal bruke den ene inngangen åssen forsterker tipser dere meg om?.. det MÅ være PG forsterker.. (liten prinsippsak :P..) Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Kan jeg bare spørre.... hvorfor så mye kasta inn i en bil? Og surround? DVD-spiller og slikt da eller? For en vanlig lyd-cd har ikke surround nemlig... Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Kan jeg bare spørre.... hvorfor så mye kasta inn i en bil? Og surround? DVD-spiller og slikt da eller? For en vanlig lyd-cd har ikke surround nemlig... dvd spiller, playstation2, og 3 lcd skjermer.... satser litt stort.. og er ute ettter bare lydkvalitet så helst best mulig surround.. grunnen til flere høytalere er vell egentlig mest av kvaliteten på lyden så du hører den mest surround Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 om du stiller likhetstegn mellom kvalitet og kvantitet så snakker vi nok ikke samme språk ;) hvor mange høyttalere du trenger avhenger vel av surround dekoderen din og antall utganger på denne. Sats på å kjør et skikkelig oppsett, det er DA du får surround. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 lurer på åssen jeg får det skikkelige oppsettet da :P... hehe.. trur jeg trenger ny dvd spiller også.. noen forslag? jeg kjører bare i pioneer elementer og PG forsterkere.. synes de jobber bra sammen :) Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Om jeg skal komme med et forslag så lyder det som følger "Keep it simple and stupid". Hold antall elementer til et minimum. I et surroundoppsett kommer du langt med et godt komponentsett foran, et sett bak og en sub skal jeg si deg! Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 har alerede elementene.. å jeg SKAL ihvertfall ha 6 elementer :P.. siden alt er lukket i bagasjerommet vil jeg ha litt 6*9 lyd i hattehylla.. samt att hattehylla skal dempes til det maximale og bak baksetene.. for att det skal dempes til bagasjen.. å jeg skal ha en høytaler i hver dør siden det orgianlt skal sitte det der.. Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 å 6.1 surround skal vell ikke være så vanskelig å få laget? Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duck Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 må vel ha en surroundprosessor også da. Hvis det er bare 4 utganger på spillern din har vel ikke denne innebygd surroundprosessor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 må vel ha en surroundprosessor også da. Hvis det er bare 4 utganger på spillern din har vel ikke denne innebygd surroundprosessor. finnes det dvd spillere med den funksjonen?... får jeg kjøpt ekstern?.. isåfall hvor? Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 asså... surround, vi prater Dolby Digital eller DTS regner jeg med.. 5.1 består av 2stk front høytalere + 1 Stk Senter kanal FORAN + 2 stk bak høytalere + sub... i et 6.1 oppsett har man senter bak også, det du snakker om høres VELDIG FEIL UT med 2 stk i dørene bak+ 2stk i hattehylla.. har ALDRI hørt om et slikt surround oppsett og trur jeg helst vil slippe å høre det oxo :P Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 asså... surround, vi prater Dolby Digital eller DTS regner jeg med.. 5.1 består av 2stk front høytalere + 1 Stk Senter kanal FORAN + 2 stk bak høytalere + sub... i et 6.1 oppsett har man senter bak også, det du snakker om høres VELDIG FEIL UT med 2 stk i dørene bak+ 2stk i hattehylla.. har ALDRI hørt om et slikt surround oppsett og trur jeg helst vil slippe å høre det oxo :P nei greit nok.. skal fikse på det.. men hva heter det når du ahr 6 høytalre rundt da å en subber baki??.. Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duck Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Så lenge du ikke har senter forran og senter bak, så heter det ikke 6.1 iallefall, da heter det rett og slett "6 høyttalere rundt og en subber baki" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Kaos heter det :P Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 tenkte jeg kunne hatt en 4 kanals til å kjøre på alle høytalerene.. altså la de 2 forran stille fronttoner og de i hattehylla og dørene bak spille baktoner.. men blir ikke det litt feil til forsterkeren?... da blir det jo ca 1000W på ene høytalerutgangen og 260W på andre? :S Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg