Gå til innhold

SRT-10 vs Integra Type-R

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 499
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spørs om man finnner den i noen lastebil utenom SRT-10

 

In the early 90's Chrysler was in trouble-again. After avoiding bankruptcy several years earlier, the company had squandered the success of the K-cars on a corporate buying binge in the merger mad days of the 80's. By the end of the decade the company was nearly broke again and left with a lineup built almost exclusively on the aged K-car platform. With their back against the wall, Chrysler took an audacious gamble. They set out to remake the company as a world leader in automotive design. At the head of that class was the Viper concept car, powered by an "all-new" V-10 engine.

 

Well, sort of new. The Viper engine was a slightly reworked variant of the V-10 being made for the upcoming new Ram pickup, which had more than a passing resemblance to the 5.9 liter V-8 that had powered Chrysler cars and pickups going back to the late 60's. By developing the V-10 from the older engine Chrysler was able to get a new engine for a fraction of the cost of a true all-new design. And the additional two cylinders gave it a power image that buyers ate up. From the first Viper that rolled off the assembly line in 1992 the V-10 was a popular hit. So much so that Ford rushed to create a V-10 version of its truly all-new Triton engine to compete against Dodge in the heavy duty pickup market.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert for at de i usa kaller pickuper for truck.

 

Antageligvis.. Glem det jeg sa på forrige side om at jeg ikke knota..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dodge har ingen lastebiler, dvs over 7500KG

Okey, vis det er dfinasjonen så er jeg enig :)

Men pickup kan du ikke nekte for at det er?

Angående motoren er vel det at motorvolum på den størelsen hørte til i lastebiler (Snakker om GTS 8.0'eren) og at den er en variant av RAM motoren (fremdeles i 92 ja):

The Viper engine was a slightly reworked variant of the V-10 being made for the upcoming new Ram pickup, which had more than a passing resemblance to the 5.9 liter V-8 that had powered Chrysler cars and pickups going back to the late 60's.

 

Har egentlig ikke mye peiling på dette emnet, men dette er slik jeg har forstått det :) Ikke skyt meg av den grunn :)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ram 2500/3500 av gen 2 hadde 8liter V10 ja, 305HK og 8.3 500'en har nok arva endel derfra ;)

 

hei, er i allefall driftsikkert, er jo ikke snakk om voldsomt effektuttak.

 

ITR er rask, SRT-10 er rask. men å vedde 50k på hvem som kan kjøre fortest rundt en liten gocart bane er jo litt teit og skrytete.

 

dodge ram har også skikkelig lastebil motor også ja, 5.9TDI'en den finner du i alt fra tyngre lastebiler til dumper trucks.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ITR er rask, SRT-10 er rask. men å vedde 50k på hvem som kan kjøre fortest rundt en liten gocart bane er jo litt teit og skrytete.

Den skal jeg si meg enig i :)

 

Er foresten veldig åpen imot biler og motorer. Alt fra V10 i Viper, 2l Turbo i Evo og 3.6 Rekke6 i M3. Alle er fine, men forskjellige. Det bør folk forstå (vet jeg nå befinner meg i AmCar forum-delen, men alikevell).

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal jeg si meg enig i :)

 

Er foresten veldig åpen imot biler og motorer. Alt fra V10 i Viper, 2l Turbo i Evo og 3.6 Rekke6 i M3. Alle er fine, men forskjellige. Det bør folk forstå (vet jeg nå befinner meg i AmCar forum-delen, men alikevell).

 

Helt enig. Hver motor er magikk, og alle biler har fire hjul og en motor. Det vi trenger for å snakke/tenke/føle/digge bil!

Det å ta ut 1400 hk av en stor motor er morsomt, det å ta ut 1000 hk av 2 liter er også morsomt, samtidig syns jeg det skal bli stas med 100 hk ut av NA 1.3 liter.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra på rudskogen, sladd litt begge to, drit i rundetidene og slapp litt av :). Ta en wiener eller 2 i lompe i kantina der. bytt hjul og kjør hjem.

 

Edit: mitt innlegg var litt meningsløst, men ikke det verste i denne tråden.

 

Er litt morsomt at gutta i japanske racing biler skjelver i buksa av en 2.5 tonn pickup da. I mine øyne har du tapt allerede pga det.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når en bil har meir hk en nm er det på tide å skifte bil

130 lbs-ft of torque = 178nm ca

 

Fortell det til konstruktørene av Formel 1 motorer da vettu:thumb ( de har forresten rett i overkant av 300nm, moment er viktig ja, men ikke løsningen på alt)

 

Ikke gjør dette til en tåpelig nm vs hk diskusjon a, de har vi sett nok av...

'98 Integra Type-R

'99 Wagon-R+

'84 Tempo PanteR ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår