Gå til innhold

1.6 (100hk) vs 1.8 (90hk)

Ranger emnet


Fox

Anbefalte innlegg

Ser at vento (sikkert andre i VW familien også) har en 1.8 med 90 hk og en nyere (?) 1.6 med 100 hk. Hvordan er forskjellen på disse to? Hvem er mest kvikke av de?

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm nesten 50/50 deling på erfaringer her ser jeg :D Prøve å få testet to forskjellige da. Noen som veit om noen ventoer til salgs til en ok pris. Nyere enn 1994. Veier alle samma under 1200kg?

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er mer krutt og drakraft i 1800-motoren jeg da ( men det er jo til jevnaldrende golf). 1600`n synes jeg er dau og svak... Min mening da...

 

helt enig.

 

prøvd en 1.6 golf 4 å den gikk mildt sagt dårlig.

er ikke no rakett passelaten min me 1.8 heller men den føles i alle fall sterkere, særlig når man kommer opp i 4-5 gir.

 

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at vento (sikkert andre i VW familien også) har en 1.8 med 90 hk og en nyere (?) 1.6 med 100 hk. Hvordan er forskjellen på disse to? Hvem er mest kvikke av de?

1.8 90hk`en med monopoint inj er jo den "gamle" 1.8`en fra golf 2 som er "frisket" opp med inj mens 1.6`en er en nyere crossflow 1.6 med mpi injection. Har selv en 1.6 golf og kjørt flere 1.8`er og vil si det er litt dårligere bunndrag i 1.6`en men ingen av de er jo ræserbiler uansett.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm nesten 50/50 deling på erfaringer her ser jeg :D Prøve å få testet to forskjellige da. Noen som veit om noen ventoer til salgs til en ok pris. Nyere enn 1994. Veier alle samma under 1200kg?

Vet ikke med andre ventoer hva de veier men min er snart på 1300 kg kan ha noe med at det er skinn og jeg har trekt om dørsider bygd inn pc + skjerm og masse annet dilldall i bilen men merker at den har blitt tung i forhold til når jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår