Gå til innhold

Hvor får man tunet bilen? (ECU/turbo)

Ranger emnet

BoomBoxx

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har bestilt diverse deler til bilen for å forberede en turbomontering på en B16A. Har funnet ut at den originale ECU'en er god for 1,1psi (0,07bar), noe som er litt i minste laget. Det originale bensinsystemet m/ dyser osv skal være god for over 0.4 bar, og det holder fint til min installasjon.

Snoket meg frem til litt info vedr. ECU-tuning, men uten å ha lest meg i hjel, syns jeg det høres ut som mye jobb med justering av tenning og bensintilførsel - særlig når jeg ikke har en døyt snøring på det. Er tross alt grenser for hva man kan lese seg til på nettet. Er litt redd for å fucke opp ECU'en helt :D

Så det jeg lurer på er altså hvor man får gjort en full tuning av bilen så den blir driftssikker og fin. Helst et sted med Honda-erfaring fra før.

Bor i Vestfold, så hele østlandet er aktuelt.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Det er sånn bensintrykksregulator jeg har funnet.

Har hørt følgende om disse, men vet ikke vet hvilke ladetrykk det er snakk om:

1. Kan ødelegge dysene, fordi man presser på med mer bensin enn det er laget for.

2. Må forsterke alle bensintilførseldeler pga økt trykk.

3. Man må ha Walbro 255l/min bensinpumpe OG inline boost-pumpe...

Jeg er litt skeptisk til å justere opp bensintrykket så veldig (det øker jo med f.eks. 10 psi pr. 1 psi ladetrykk) pga grunnene nevnt over her (pkt 3 er jo greit nok, da).

Alternativet er altså chip og nye dyser, men da må jeg vel brenne den selv (EEPROM) og programmere og dritt, dersom ingen vet hvor man får dette ferdig?

Jeg er i det hele tatt litt i villrede. Har ikke lyst til å ødelegge motoren med en gang heller, hehe :)

Tar en kikk på club-honda, jeg. Takker for den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få deg AEM ems.

Du river ut den gamle ecu og inn med denne. Da kan du justere absolutt alt. Bruk en GM 3 bar map sensor.

God tuning er nøkkelen. Har du ikke det, så raser motoren etter kort tid, uansett hvor gromme deler du har.

Anders ringstad, Polly motorsport er eksempler på firma som kan hjelpe deg. OBS! svindyrt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider