Gå til innhold

Motorbytte

Ranger emnet


zckumling

Anbefalte innlegg

Er det mye pes å bytte ut JH-motoren med en DX-motor, eller er det bare å bytte toppen? Er litt lei av de slappe 95 hestene som sitter i bilen nå.. har ikke gjort noe med en oppgradering på 20hk.. Har en DX motor stående i GTI'en min..

JH-motoren har K-Jetronic innsprøytning, er ikke helt sikker på hva DX'en har.

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dersom du er kapabel til å ta ut en motor og putte inn en ny er det ikke noe pes. De JH-motorene jeg har sett hittil har vært i nyere Caber, så de har hatt litt mer "godt utstyrt" K-Jet (dvs. flere følere og vakuumdippedutter). Uten å ha prøvd dette i praksis kan jeg ikke se for meg at du ikke skal kunne fortsette å kjøre med den gamle innsprøytinga på den nye motoren. Det er i alle fall ingen tvil om at den vil starte og gå. Om du ikke er godt bevandret i bilel så ville jeg prøvd med det gamle nettet/sprutet først. Da vil du kunne spare mye tid og ergrelser. Spes. om det nye nettet er plukka ut av noen andre, er litt klipt og ligger i esker og poser.

 

Dersom du har girkasse til DX'en ville jeg ha flytta over denne i samme slengen. Ev. så kan du sjekke opp utvekslinga på girene på http://www.doppel-wobber.de. Er bare å gå inn i tabellen for girkasser og se på dataene til de to aktuelle girkassekodene du har (koden står på undersiden av clutchhuset).

 

Ellers skal ikke dette by på noen store problemer.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår