zckumling Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Er det mye pes å bytte ut JH-motoren med en DX-motor, eller er det bare å bytte toppen? Er litt lei av de slappe 95 hestene som sitter i bilen nå.. har ikke gjort noe med en oppgradering på 20hk.. Har en DX motor stående i GTI'en min.. JH-motoren har K-Jetronic innsprøytning, er ikke helt sikker på hva DX'en har. Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Dersom du er kapabel til å ta ut en motor og putte inn en ny er det ikke noe pes. De JH-motorene jeg har sett hittil har vært i nyere Caber, så de har hatt litt mer "godt utstyrt" K-Jet (dvs. flere følere og vakuumdippedutter). Uten å ha prøvd dette i praksis kan jeg ikke se for meg at du ikke skal kunne fortsette å kjøre med den gamle innsprøytinga på den nye motoren. Det er i alle fall ingen tvil om at den vil starte og gå. Om du ikke er godt bevandret i bilel så ville jeg prøvd med det gamle nettet/sprutet først. Da vil du kunne spare mye tid og ergrelser. Spes. om det nye nettet er plukka ut av noen andre, er litt klipt og ligger i esker og poser. Dersom du har girkasse til DX'en ville jeg ha flytta over denne i samme slengen. Ev. så kan du sjekke opp utvekslinga på girene på http://www.doppel-wobber.de. Er bare å gå inn i tabellen for girkasser og se på dataene til de to aktuelle girkassekodene du har (koden står på undersiden av clutchhuset). Ellers skal ikke dette by på noen store problemer. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.