Gå til innhold

Røyk/snus mens du kjører!

Ranger emnet


The cowboy

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Røykte i bilen før, men i mars så kuttet eg ned fra 20 om dagen til å bare være "festrøyker" Snuser hele tiden uansett, har gjort det de siste 11årene.

Når det gjelder snus så holder jo en pris ca 1,5time og kjører nesten aldri så lange strekk att eg må pakke meg en ny pris.

Pleier å bli en ny en på hver hydro-kaffestopp..

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater snus, og røyker veldig skjelden og nesten aldri i bilen.

Jeg synes røyking og snusing er veldig unødvendig, og ikke minst dyrt.

Jeg har i allefall ikke råd til noen av delene.

Røyking og snusing i bil er etter min mening farlig.

Det tar konsentrajonen bort fra det som virkelig er viktig, nemlig kjøringen.

En person som kjører et normalt kjøretøy har ansvaret for en jernklomp mellom 1500kg. og 2,2 tonn.

Det hender seg at den jernklumpen beveger seg i hastigheter i over 90km/t.

Da bør føreren ha sin hele og fulle konsentrasjon om det man holder på med.

Jeg for min del blir satt ut av spill etter å ha røkt en sigarett, og er absolutt ikke i stand til å kjøre på flere minutter etterpå, så at noen kjører dalig mens de røyker eller snuser, er forkastelig.:iconsm

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater snus, og røyker veldig skjelden og nesten aldri i bilen.

Jeg synes røyking og snusing er veldig unødvendig, og ikke minst dyrt.

Jeg har i allefall ikke råd til noen av delene.

Røyking og snusing i bil er etter min mening farlig.

Det tar konsentrajonen bort fra det som virkelig er viktig, nemlig kjøringen.

En person som kjører et normalt kjøretøy har ansvaret for en jernklomp mellom 1500kg. og 2,2 tonn.

Det hender seg at den jernklumpen beveger seg i hastigheter i over 90km/t.

Da bør føreren ha sin hele og fulle konsentrasjon om det man holder på med.

Jeg for min del blir satt ut av spill etter å ha røkt en sigarett, og er absolutt ikke i stand til å kjøre på flere minutter etterpå, så at noen kjører dalig mens de røyker eller snuser, er forkastelig.:iconsm

Vel, jeg kan ikke si at jeg merker noe nedsatt konsentrasjon mens jeg tar en pris. Snarere tvert i mot :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at folk som IKKE røyker kommer med innspill om hvor dårlige og slappe de blir om de røyker. Jeg drikker ikke fast, men når jeg drikker og skal kjøre bil så blir alt så rart liksom... :) Just kidding, men av og til så detter gloa av røyken, DET er moro i fart! :D

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye jabbing..

Er det ikke ganske farlig å være festsjåfør med bilen full av fulle folk som gauler og veiver, mens musikken dunker?

 

Syns det er verre med de som må SE ned på girkula hvilket gir den står i og hvor den skal flyttes for å komme til neste gir...

 

Snusing i bil vil jeg påstå er mindre farlig enn å røyke. Men det er kanskje fordi jeg snuser, og av og til sitter på med folk som røyker. Kjøringen til røykerne blir merkbart mindre kontrollert og behagelig i øyeblikket røyken tennes, men går fort tilbake til vanlig når røyken forsvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt er jo farlig i bil ifølge staten. skal en være sikker skal en sitte hjemme i stua. værken til fare eller hinder i trafikken. :P seriøst så tror jeg ikke en blir mere uforsiktig, ukonsentrert av å røyke, snuse i bilen. kanskje i starten av en røyke snuse karriere. men re jo ikke værre en spising bak rattet, avis lesning, drikking av væske (ikke alkohol). etc. alt vi gjør i bilen som ikke er realtert til kjøringen er en risiko faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår