Knut Inge Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Er eg blind eller, var jo ein fyr her som solgte lakk!! kor er posten hans? merklige sakar:S Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 posten blei slettet.... ser her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=131917 Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Fy faen ikkje mulig!! Når det endlig går ann og kjøpa noke billig så skal dei ødlegga det. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Går vell fortsatt ann å sende en pm til han elrns da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TEAMdefcon Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Trist. Jeg leste igjennom hele den tråden flere ganger, og snappet opp mye nyttig informasjon og annbefalinger. Synd at det også skal forsvinne. Siter -89 Audi Coupe 2,3 10v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Det som hadde vært fett hadde vært ett sambarbeid mellom TOP GUN og n0stra; lakk og lakkpleie på en gang :): det hadde vært noe Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Rart att dei 2 ikkje fekk ha postane sine. Men dei "store" folka på bf synest vist att det var for bra att noken tjente penger. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 kondolerer på vegne av top gun, var virkelig ikke i min hensikt at flere tråder skulle slettes men det var vel bare ett tidsspørsmål med den utviklingen man har hatt her inne. Slik jeg ser det har man følgende alternativ: - bli profesjonell, ta inn store nok kvanta til å tjene penger på det samt presse prisen i været, kutte ut muligheten for å kunne gi tips og hjelp for å ha tid til å gjøre dette på fulltid, satse masse penger på noe usikkert samt måtte kjøpe lager, registrere firma, starte med moms registrering samt skatte. Hadde man holdt på stort ville dette selvsagt lønt seg i det lange løp, men når man bare bedriver hobbyvirksomhet blir det mye værre - drite i hele greia og håpe på en holdningsendring eller finne et alternativt forum, ett forum er hundre prosent avhengig av brukere, den andre veien rundt blir saken en helt annen. Førstnevnte er totalt uaktuelt for en deltidsjobbende, heltidsstuderende bil og bilpleie entusiast som kun var lei av ett villt prisnivå som førte til at folk ikke hadde råd til å prøve skikkelig gode produkter. Når det gjelder regler her på forumet håper jeg eieren ligger i tøylene for å endre de reglene som nå ligger ute, for sist jeg sjekket står det ingenting om at det ikke er lov å selge nye produkter. Derimot får man ikke lov å poste på firma området. Alle andre firma jeg henger på; club-honda.org , 200sx-ogn.org , ephatch.com , honda-tech.org , clubrsx.com , civictype-r.co.uk , type-r-owners.co.uk , k-series.com ++ har klare tydelige regler på dette. Ett firma har klare fordeler samt får linke til sin webshop og har ett eget område å operere utifra, de har også momsfritak ved innkjøp og sparer også penger på frakt (jeg betaler som privatperson moms på frakt). Ett firma har derfor klare fordeler av å evt kjøpe seg inn eller tilby rabatter til brukerne for å kunne operere på dette viset. Noe annet gjelder ikke. Jeg skal være den første til å innrømme at eieren av dette forumet er i sin fulle rett til å gjøre hva han vil, det eneste jeg har reagert på er manglende vilje til å tydelig vise hvilke hensikter, mål og profil forumet egentlig har. Ifra begynnelsen så jeg på dette forumet på lik linje med alle andre, ett åpent sted hvor diskusjoner og informasjonsveksling samt kjøp og salg kunne utfolde seg. Når jeg nevner samhold og åpenhet nevnte noen at ett forsøk på å ordne ett julebord hadde gått dukken og at det derfor ikke eksisterer noe slikt på dette forumet. Min umiddelbare reaksjon var vel at dette ikke akkurat er ett arrangement som trekker bilinteresserte :) TOPGUN: lykke til videre, rakk aldri selv å ta en titt på tråden din men har hørt flere skryte av den. Får håpe folk får glede av din kompetanse videre også om enn på et annet vis. Og til alle andre, det er greit å vite at det finnes folk som sier det de mener, selv om man ikke alltid mener det samme :) Avslutningsvis skal jeg prøve å være "the better man" og iallefall gi litt heder og ære til de som styrer her inne. Det å først kommet med ideen om ett slikt forum på ett såpass tidlig stadium som det ble gjort, samt å gått fra ide til resultat er noe som fortjener skryt. Uansett om jeg er enig eller uenig med driften ellers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 TOP-GUN: PM innbiksen din er full!!!! :) Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 TOP-GUN: PM innbiksen din er full!!!! :) Kanskje eit domt spørsmål men kordan veit du det? Og vist du send ein pm når innboksen er full får han pm'en når han slette noken andre meldingar eller nå du senda på nytt? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 kondolerer på vegne av top gun, var virkelig ikke i min hensikt at flere tråder skulle slettes men det var vel bare ett tidsspørsmål med den utviklingen man har hatt her inne. Slik jeg ser det har man følgende alternativ: - bli profesjonell, ta inn store nok kvanta til å tjene penger på det samt presse prisen i været, kutte ut muligheten for å kunne gi tips og hjelp for å ha tid til å gjøre dette på fulltid, satse masse penger på noe usikkert samt måtte kjøpe lager, registrere firma, starte med moms registrering samt skatte. Hadde man holdt på stort ville dette selvsagt lønt seg i det lange løp, men når man bare bedriver hobbyvirksomhet blir det mye værre - drite i hele greia og håpe på en holdningsendring eller finne et alternativt forum, ett forum er hundre prosent avhengig av brukere, den andre veien rundt blir saken en helt annen. Førstnevnte er totalt uaktuelt for en deltidsjobbende, heltidsstuderende bil og bilpleie entusiast som kun var lei av ett villt prisnivå som førte til at folk ikke hadde råd til å prøve skikkelig gode produkter. Når det gjelder regler her på forumet håper jeg eieren ligger i tøylene for å endre de reglene som nå ligger ute, for sist jeg sjekket står det ingenting om at det ikke er lov å selge nye produkter. Derimot får man ikke lov å poste på firma området. Alle andre firma jeg henger på; club-honda.org , 200sx-ogn.org , ephatch.com , honda-tech.org , clubrsx.com , civictype-r.co.uk , type-r-owners.co.uk , k-series.com ++ har klare tydelige regler på dette. Ett firma har klare fordeler samt får linke til sin webshop og har ett eget område å operere utifra, de har også momsfritak ved innkjøp og sparer også penger på frakt (jeg betaler som privatperson moms på frakt). Ett firma har derfor klare fordeler av å evt kjøpe seg inn eller tilby rabatter til brukerne for å kunne operere på dette viset. Noe annet gjelder ikke. Jeg skal være den første til å innrømme at eieren av dette forumet er i sin fulle rett til å gjøre hva han vil, det eneste jeg har reagert på er manglende vilje til å tydelig vise hvilke hensikter, mål og profil forumet egentlig har. Ifra begynnelsen så jeg på dette forumet på lik linje med alle andre, ett åpent sted hvor diskusjoner og informasjonsveksling samt kjøp og salg kunne utfolde seg. Når jeg nevner samhold og åpenhet nevnte noen at ett forsøk på å ordne ett julebord hadde gått dukken og at det derfor ikke eksisterer noe slikt på dette forumet. Min umiddelbare reaksjon var vel at dette ikke akkurat er ett arrangement som trekker bilinteresserte :) TOPGUN: lykke til videre, rakk aldri selv å ta en titt på tråden din men har hørt flere skryte av den. Får håpe folk får glede av din kompetanse videre også om enn på et annet vis. Og til alle andre, det er greit å vite at det finnes folk som sier det de mener, selv om man ikke alltid mener det samme :) Avslutningsvis skal jeg prøve å være "the better man" og iallefall gi litt heder og ære til de som styrer her inne. Det å først kommet med ideen om ett slikt forum på ett såpass tidlig stadium som det ble gjort, samt å gått fra ide til resultat er noe som fortjener skryt. Uansett om jeg er enig eller uenig med driften ellers. får nå håpa me ser meir til deg og TOP GUN!! Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Ingen fare, jeg kommer iallefall til å fortsette med lakk. Synes det er en morsom og lærerik hobby! :thumb Kjedelig at tråden ble slettet, da det lå rimelig mange timer bak med tips og how-to. Hadde kanskje vært greit med en "advarsel" slik at man kunne fjerne kjøp-og-salg postene, men beholdt spørsmålene og svar angående lakkering... Har inntrykk at mange brukte tråden til å få litt starthjelp angående lakkering. Men som nevnt over her, BF-gutta har klare regler på kjøp og salg, så det må man bare respektere. Driver og vurderer andre alternativer nå... Går jo ann å starte en ny tråd med lakktips, men det er vel allerede gjort.. Det heller nok mer mot å dra igang en liten nett-shop, og legge alt av tips og How-to der. Da blir det også større utvalg med alt av lakkutstyr i tillegg til lakk... :) Må bare se ann hvor god tid man får, en nettshop krever mer oppfølging og arbeid enn en uformell tråd på forumet....:iconsm No hard feelings nOstra, helt enig i det du sier over her..! :): Er ingen sin feil at tråden ble slettet, så lenge reglene er som de er. Det nytter ikke gråte over spilt melk! :???: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Syns det var utrolig kjipt at den tråden ble sletta! kunne heller ha låst den eller no:S sto mye nyttig info der! Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Kanskje eit domt spørsmål men kordan veit du det?Og vist du send ein pm når innboksen er full får han pm'en når han slette noken andre meldingar eller nå du senda på nytt? Får melding om dette når man prøver å sende PM til vedkommende, og ja, man må sende PM'en på nytt når vedkommende har tømt den. :) Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Det heller nok mer mot å dra igang en liten nett-shop, og legge alt av tips og How-to der. Da blir det også større utvalg med alt av lakkutstyr i tillegg til lakk... :) DET stemmer jeg for! :D: :D: :D: Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg