Gå til innhold

noen spørsmål om rust og rubbe !

Ranger emnet


Eirik jarl

Anbefalte innlegg

For å fjerne rust kan du bruke alt fra kappeskive hvis du må skjære bort partier som er gjennom rustet, til fint sandpapir hvis det bare er lakkrust du skal fjerne.. Men har du f.eks en elektrisk drill, men stålbørste og en pusseskive som tar forskjellige typer sandpapir så kommer du nok langt.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville hørt innom seriøse verktøy leverandører. Hvis du ikke tar deg råd til slike ville jeg anbefalt å kjøpt en grei billig maskin og investert i kvalitetsputer.

 

Vet at Cossie_Boy her inne eller hva han nå kaller seg igjen har hatt grei erfaring med en slik før han byttet til Makita maskin. Vit dog begrensningene i verktøyet og bruk det med respekt. Det er kjapt gjort og ødelegge noe.

 

En ren poleringsmaskin som kun kan brukes til lett rubbing om nødvendig er jo bombesikker, men disse er vanskelig å få tak i samt at du finner ikke billige slike som overhodet fungerer. Der må du opp i ca 3500+ her til lands og over 2000 hvis du handler fra usa. Har selv investert i en slik og kjøpt ifra USA.

 

Roterende maskiner er først og fremst kun for rubbing og de kan gjøre mye skade ved feil bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg anså meg selv på "lære-stadie" innem bilpleie, hadde jeg en Best-Tools roterende maskin...Meiner jeg betalte 4-500,- for denne hos Bilextra...

Men handla Pader og nye bakplater til denne fra Meguiars for om trent det firdoblede...hehe...Men Dette kunne jeg jo også bruke senere på Makitaen som jeg har per i dag...Men da snakker vi fort en HELT anna prisklasse.

Men det er som n0stra sier, Denne er KUN til det grove arbeidet, da er er meget vanskelig og en god teknikk føre du kan polere skikkelig med den. Har hatt X-antall timer på gamle pansere og dører føre den teknikken satt...

 

Men, det er mye mer tidsbesparende å ha f.eks Meguiars sin DA-polisher som n0stra henviser til...Har selv investert i den, å gleder meg som en unge...

Så vil tro jeg er skikkelig utrusta med utstyr til de fleste opperasjoner nå.

 

Men en ting, uansett om du handler best-tools roterende, eller den Cyclo-kopien de har på biltema og chlas olson, så er ikke dette opptimale maskiner, da de ikke er sterke nok, så fart må kompanseres i forhold til trykket du presser på å masse slik...Men som en maskin får å lære seg tekniker så går de greit ann, selv om jeg ikke vil anbefale å handle billige maskiner....

Uansett hva dere handler, legg penger til å handle skikkelig padder til egnet bruk og ei god bakplate...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår