Gå til innhold

Demontere taktrekk i Corrado, HOW TO?

Ranger emnet


eMTea

Anbefalte innlegg

Hva må demonteres for å få ned taktrekke på en corrado?

 

Jeg har fått noe kødd med soltaket, trekket, krøller seg når jeg åpner det, og jeg har lyst til å bytte det med svart, men da vil jeg selfølgelig gjøre det med resten av taket også... Andre som har gjort det før meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

piece of cake ;)

 

Du må skru av holderen til sikkerhetsbeltet oppe på begge sider, slik at du får løsnet dekselet, deretter skrur du av solskyggene, skru av håndtaket oppe på pass.siden. Så må du løsne alle lister rundt om oppe langs taktrekket, de sitter på med klips så bruk en flat skrutrekker og vipp dem av.

Jeg har ikke takluke i kjerra mi så er veldig usikker på hvordan det er rundt takluka, men når du får gjort det jeg har nevnt her, er du på god vei.

 

lykke til!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eMTea, jeg vil tro at du vil få bedre resultat med et stoff som bryter lyset bedre enn skinnende skai. Veldig få har gjort det i ekte skinn, men resultater er helt utrolig fett. Men hvis resten av interiøret ikke matcher, kan du likesågodt prøve deg med noe annet. Alcantara er dyrt, men veldig fresht, siden det er så fint fargespill i det. Men helt svart stoff, som absorberer alt lys, vil få taket til å "forsvinne", og det kan jo også gi en god effekt.

 

Jeg skal gjøre det samme selv snart, men først skal et passat moonroof inn ;)

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår