Gå til innhold

Volvotreff Bergen Eikås!

Ranger emnet


Colli

Anbefalte innlegg

Heisann Frode,

Det er ikke mulig å la folk kjøre for 100kr, det er enkel matte.

Greit nok, hadde det kostet 100kr å stille ut, så ville du og pell parkert inne. Da hadde du og pell bidratt med 200kr istedenfor 40kr.

 

Men:

Hva med de 15 bilene? De hadde jo bare betalt 100kr hver?

15 * 100 = 1500kr + 200kr = 1700kr.

Så var det kanskje max 200kr i publikumpenger:

1700kr + 200kr = 2100kr.

 

Kan være jeg tar litt feil på tallene her nå, men poenget er at det hadde ikke gått opp i opp! Eikås ledelsen skal ha minimum 3000kr og for ekstra biler, skal de ha ekstra penger. Med en inngang på 200kr og 15 som kjører, går det opp i opp, om man ikke regner med utgifter som colli har hatt vedr. telefoner, kjøring til eikås, m.m.

 

Jeg ser poenget at du og Pell ikke vil kjøre på bane, men samtidig mener jeg at noen av dine innlegg her, selv om du gir colli skryt på slutten av innleggene, virker litt frekke.

 

Kanskje du ikke mente å si det sånn, men personlig mener jeg at måten du ordlegger deg på tidligere i tråden, så blir det ganske så sarkastisk og det virker som du hakker ned på treffet og på colli - pga han kanskje satt igjen med 40kr til en hotdog og en brus på benseren.

 

At du arrangerer kompistur til Vallåkra er jo fint - for dine kompiser.

Ps. mener det ikke som kritikk mot deg, men jeg bare mener å påpeke at dette tross alt var banekjøringstreff og derfor må utgifter dekkes av de som kommer! Det hadde ikke vært noe finere enn at man hadde hatt en offentlig bane der man kunne herjet på gratis, men den gang ei!

 

Ellers, vil jeg også påpeke at den som leier banen er ansvarlig for opprydding, samt ansvarlig for hva som skjer på banen. Det er mao. arbeid i forkant og etterkant av slike treff og det er mer arbeid enn de pølsepengene man sitter igjen med.

 

Jeg foreslo til Colli, før treffet, at 220kr var bedre pris.

Hvor mye penger bruker ikke folk på en tur på byen?? 220kr er småpeng!

 

Vist Colli og butcher hadde LEST hva Frode 740 skreiv i sin første post hadde dere spart dere for 5sider med krangling:

hadde det kostet 100 å stille ut bil så hadde nokk min bil og pell sin vert å se der inne. Og da kunne det jo kostet 100 til for å kjøre på bane.
=100 for utstilling og 300 for banekjøring, tror folk betaler 300 for en dag på bane. Og han skriver det igjen i sin siste post:
Og da kunne det jo kostet 100 til for å kjøre på bane.

 

15*300=4500+200=4700kr

 

200kr i publikumspenger+4700=4900Kr

 

4900kr=Colli en rik og glad gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 257
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, her tok det visst litt av.

 

Frode: At du i det hele tatt blir steik forbanna og fly ditten og datten for noe som står på nettet er ikke bra. Vi legger denne saken død nå, jeg har forstått poenget ditt, og ser at det hadde vært en mulighet å gjøre som du og noen andre har påpekt her.

 

100,- for utstilling, 200,- for kjøring. Jeg er med på den nå, og har vært det hele tiden. Så trenger ikke gå helt banans, trodde bare du satt og lo deg fillete foran pc-skjermen.

 

Så la det her ligge nå, gjort er gjort. Når vi snakker om å vri på innlegg her, så var vel du kanskje veldig flink til å vri det til at jeg skrev: "Frode har aldri arrangert noe". Det skrev jeg ikke. Du sier du arrangerte for venner ja, det er jo veldig fint det. Et slikt treff er jo ikke bare for mine GODE venner da, men nok om det.

 

Du må gjerne si at jeg skal vokse opp, men syns rett og slett ikke innleggene dine i denne tråden har vært særlig voksne heller. I hvert fall ikke etter jeg skrev at dette var siste treffet jeg laget. Så du kan sikkert vokse opp litt du også.

 

Hva man skriver på nettet og sier i virkeligheten er også en ting å ta opp. Du visste godt hvem jeg var på treffet, vi kunne tatt den diskusjonen da. Så hadde vi sluppet å sitte bak hver sin skjerm å kaste ting på hverandre! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist Colli og butcher hadde LEST hva Frode 740 skreiv i sin første post hadde dere spart dere for 5sider med krangling: =100 for utstilling og 300 for banekjøring, tror folk betaler 300 for en dag på bane. Og han skriver det igjen i sin siste post:

 

15*300=4500+200=4700kr

 

200kr i publikumspenger+4700=4900Kr

 

4900kr=Colli en rik og glad gutt!

Sannelig, jeg så ikke han skrev

100kr til
, jeg trodde han mente 100kr for banekjøring.. hehe..

 

jaja, det viser hvor lett det er å misforstå på internett.

men, froede poengterte også at man burde arrangere i "volvo ånden", ergo.ikke tjene penger på treffet.

 

Jeg mener dog. at man da kan si at Frode sin idè var god, men fremdeles er Eikås pit'en ganske trang og om 15 biler skal kjøre, er det ikke plass til å stille ut så veldig mange biler.

 

Men, men.. Nå blir det ikke arrangert flere treff - mest sannsynlig.

Det er jo mye stress/risiko, o.l. om oppmøtet blir for lite, sitter arrangør med skjegget i postkassen (regningen er uansett minimum 3000kr).

 

Hadde det den søndagen møtt opp feks 12 biler, så hadde det gått i minus med 600kr.

 

Jeg sa til Colli at jeg skulle være med å dekke eventuelle underskudd, ut av egen lomme! Det var pga. jeg ikke ville Colli skulle risikere å tape masse penger.

 

Han trodde han ville gå litt i underskudd og det er kjipt å måtte gå rundt å stresse pga. slike ting! Om noen andre tar opp stafetten å arrangerer treff i fremtiden, så skal jeg for all del møte opp.

 

Jeg betaler gjerne litt mer enn 200kr, da jeg vet det er ikke bare mye jobb, men det er ansvar, m.m, samt man bruker jo faktisk fritiden sin på dette.

 

De som kommer på treffet, om de betaler 300kr, hva er 300kr? Det er ca. 4 timer jobb. Hvor mange timer bruker ikke man på å arrangere noe slikt som dette? Den tiden kunne man heller brukt på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikke nevnt noe sted i min første mld om å Arrangere noe som helst på eikås igjen. Eg sa bare "eks kan være at vi samler oss en god volvo gjeng på tollboden" Der koster det ikke noe å stå på en søndag. vel det for være nok no. Nesten glad eg det ikke blir noe eikås igjen. Flotte bilder som er blitt slengt opp foresten.Det mad ka ting skulle koste var bare ett pris eksempel.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikke nevnt noe sted i min første mld om å Arrangere noe som helst på eikås igjen. Eg sa bare "eks kan være at vi samler oss en god volvo gjeng på tollboden" Der koster det ikke noe å stå på en søndag. vel det for være nok no. Nesten glad eg det ikke blir noe eikås igjen. Flotte bilder som er blitt slengt opp foresten.Det mad ka ting skulle koste var bare ett pris eksempel.

ja, du får rope ut når du arrangerer noe neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikke nevnt noe sted i min første mld om å Arrangere noe som helst på eikås igjen. Eg sa bare "eks kan være at vi samler oss en god volvo gjeng på tollboden" Der koster det ikke noe å stå på en søndag. vel det for være nok no. Nesten glad eg det ikke blir noe eikås igjen. Flotte bilder som er blitt slengt opp foresten.Det mad ka ting skulle koste var bare ett pris eksempel.

 

Jada jada! :P Leste du hva JEG skrev da?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1700kr + 200kr = 2100kr.

 

Kan være jeg tar litt feil på tallene her nå

Jepp, du tok litt feil :D

 

Men, over til noe mer seriøst: Eikås med snø! Det må bli genialt..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår