Gå til innhold

Japan import.

Ranger emnet


turbo2

Anbefalte innlegg

Har tilgang på deler/hele biler, hva det skulle være fra japan.

Er det spørsmål så legg de inn her, så alle kan se svarene, så slipper jeg å svare på det samme 2726726 ganger.

 

Biler er MYE biliger i japan.....

 

Eksempel: rx-7 turbo2 87-90, ca 45000 kr i japan. (Min: garantert 53000 km!!!!!!!!!!!!!)

 

Å det er rimelig å tolle en bil med 1308 ccm..................Aner vi ett lite smutthull i systemet!?!?!?!?!?!

 

Tollvesenet stussa litt da: 150,8 kw & 1308 ccm.....

 

Men, men.....

post-595-13804850218767_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbo2

Har tilgang på deler/hele biler, hva det skulle være fra japan.

Er det spørsmål så legg de inn her, så alle kan se svarene, så slipper jeg å svare på det samme 2726726 ganger.

 

Biler er MYE biliger i japan.....

 

Eksempel: rx-7 turbo2 87-90, ca 45000 kr i japan. (Min: garantert 53000 km!!!!!!!!!!!!!)

 

Å det er rimelig å tolle en bil med 1308 ccm..................Aner vi ett lite smutthull i systemet!?!?!?!?!?!

 

Tollvesenet stussa litt da: 150,8 kw & 1308 ccm.....

 

Men, men.....

 

hepps!

 

Du fikk karra deg endelig på forumet nå ;) Bra saker!

 

En ting må jo vi som liker litt rotasjons motorer ha som frynsegod... kjekkt med lite kubikk..!

 

hilsen marius som fikk rx7 cab tur på onsdag kveld... )

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan noen bekrefte dette 100% sikkert?

Jeg har hørt at de ganger 1308 med 2, siden de har 2 rotorer? Slik jeg har forstått det så er volumet 1308 pr kammer?

 

Hvis de bare krever penger for 1308 ccm burde det jo være mulig å skaffe seg en tidlig utgave av siste generasjons RX7 for under 200.000?

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Kan noen bekrefte dette 100% sikkert?

Jeg har hørt at de ganger 1308 med 2, siden de har 2 rotorer? Slik jeg har forstått det så er volumet 1308 pr kammer?

 

Hvis de bare krever penger for 1308 ccm burde det jo være mulig å skaffe seg en tidlig utgave av siste generasjons RX7 for under 200.000?

 

Det er bare 654cc per rotor. I racing sammenheng regnes motoren noen ganger som dobbelt, altså 2616cc pga at den tenner 2 ganger per hele rotasjon.

Og det er ikke noen 'kammer' på en wankel motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Kan noen bekrefte dette 100% sikkert?

Jeg har hørt at de ganger 1308 med 2, siden de har 2 rotorer? Slik jeg har forstått det så er volumet 1308 pr kammer?

 

Hvis de bare krever penger for 1308 ccm burde det jo være mulig å skaffe seg en tidlig utgave av siste generasjons RX7 for under 200.000?

 

Nie kan ikke det.

 

Men det er da bare i racing de gjør det pga effekt og volum forhold og at den tenner to ganger.

 

Nei den har da totalt 1308cc.

Ellers er jo en 2 liters firer egentlig en to 1 liter... ;) ;) ;)

 

Enkelt man ringer og spørr Tollvesenet og sier at du vurdere og importet en sån og lurer på om de regner 1308cc som står i vognkortet.

Eller om de ganger med to for det har du hørt rykter om

 

Så ja det burde bli billig bil så vidt jeg vet.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Nie kan ikke det.

 

Men det er da bare i racing de gjør det pga effekt og volum forhold og at den tenner to ganger.

 

Nei den har da totalt 1308cc.

Ellers er jo en 2 liters firer egentlig en to 1 liter... ;) ;) ;)

 

Enkelt man ringer og spørr Tollvesenet og sier at du vurdere og importet en sån og lurer på om de regner 1308cc som står i vognkortet.

Eller om de ganger med to for det har du hørt rykter om

 

Så ja det burde bli billig bil så vidt jeg vet.

 

Era

 

 

jeg har sjekka opp dette og sett 2 x vognkort som det står 1308 i .. eod ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

Det er bare 654cc per rotor. I racing sammenheng regnes motoren noen ganger som dobbelt, altså 2616cc pga at den tenner 2 ganger per hele rotasjon.

Og det er ikke noen 'kammer' på en wankel motor.

 

 

Hvis jeg mener at "rommet" rotoren roterer i heter et kammer, så kaller jeg det for et kammer! :D

 

 

 

Uansett, takk for svarene! Jeg har nå fått vite det jeg lenge har hatt mistanke om. Finner jeg ikke en sterkere girkasse til bilen min selger jeg hele møkka og kjøper meg RX7 :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

 

 

Hvis jeg mener at "rommet" rotoren roterer i heter et kammer, så kaller jeg det for et kammer! :D

 

 

 

Uansett, takk for svarene! Jeg har nå fått vite det jeg lenge har hatt mistanke om. Finner jeg ikke en sterkere girkasse til bilen min selger jeg hele møkka og kjøper meg RX7 :)

 

Ok sånn kammer ja.. Det heter rotor-hus det ;)

og det er 654cc per rotor hus på alle wankel motorene til Mazda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår