Gå til innhold

Nyimportert RX-7 totalvraka!!

Ranger emnet


Dovring

Anbefalte innlegg

Jeg viste ikke at det er ramme på RX7?

Men det der er ikke noe problem å rette opp. På jigg må den uansett.

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

 

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fy faen det der er kjipt!!! Livsfarlig å leke seg med dem bilane på gata....

Godt den ikke var forsikra "tolk meg riktig her" ellers hadde vel forsikringa på dem stigi enda mere.

Å han kompisen må være en gigantisk dust som driver å herjer sånn med en bil han ikke eier.

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som bestemmer om en bil er vrak eller ikke fra forsikrings selskaper er pris på reprasjon i forhold til bilens listepris.

Hvis skaden koster over 50% av bilens liste pris er det vrak. Det kommer selvfølge an på hva eiern av bilen vil også.

Men hvis han ikke var forsikra så går det fint an å rette den

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

 

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE ramme på en RX7. Den og de aller fleste bilen har selvbærende karosseri (med støtabsorberende soner).

 

Dessuten så var det vel ikke forsikring på denne bilen (antar jeg = vet ikke).

Det vil si at "ingen" (myndigheter) vet at denne bilen er skadet. Er bilen skjev så må den i rettejigg, det koster litt men ikke all verden, og det er ikke noe problem for privatpersoner å få reparert en bil som er litt bøyd her og der.

Man setter den rett og slett inn på et verksted for at de skal reparere den. En rettejigg er ikke farlig, - den brukes bare for å dra i bilen med og brukes oftere enn man skulle tro på biler som må nappes litt i.

 

Vil vel tro at denne bilen er "kondemnabel" av et forsikringsselskap, men som privatperson er det jo fritt fram å reparere den.

Brukte deler finner man her og der, med litt tid og tålmodighet så vil sikkert denne bilen bli helt OK igjen uten at det koster både skjorta og knappene.

 

Hvorfor skal alle sable ned den stakkars bilføreren, - det er jo bare en bil som er bulket... + at det nok er en liten lærepenge for å hjelpe andre der risikoen for at noe skjer kan være høy.

Synes vi skal slutte å gjøre narr av stakkaren som har litt å betale på fremover, - det kunne like gjerne vært en av "ekspertene" (dere) på forumet her som plutselig står i grøfta med postkassene fulle av skjegg, for han hadde helt sikkert ikke planlagt å barbere rundkjøringen.

 

(...som får meg til å tenke på de to damene i ...if - reklamen: "Rundkjøring her...-og hele understellet lå igjen....") :-)

87/89 Sierra Cosw sedan (Solgt)

nå Toyota HiAce i påvente av noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bilen vrak så har ikke privatpersoner lov til å rette opp igjen bilen... må gå igjennom godkjent verksted ja....

 

Den er ikke vrak før et forsikringselskap har nektet at bilen skal repareres.

Denne bilen er fullt reparerbar, jeg tror at skaden for det meste er foran støtdempertårnene + stag og broer i fram- og bakstilling.

87/89 Sierra Cosw sedan (Solgt)

nå Toyota HiAce i påvente av noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE ramme på en RX7. Den og de aller fleste bilen har selvbærende karosseri (med støtabsorberende soner).

 

Dessuten så var det vel ikke forsikring på denne bilen (antar jeg = vet ikke).

Det vil si at "ingen" (myndigheter) vet at denne bilen er skadet. Er bilen skjev så må den i rettejigg, det koster litt men ikke all verden, og det er ikke noe problem for privatpersoner å få reparert en bil som er litt bøyd her og der.

Man setter den rett og slett inn på et verksted for at de skal reparere den. En rettejigg er ikke farlig, - den brukes bare for å dra i bilen med og brukes oftere enn man skulle tro på biler som må nappes litt i.

 

Vil vel tro at denne bilen er "kondemnabel" av et forsikringsselskap, men som privatperson er det jo fritt fram å reparere den.

Brukte deler finner man her og der, med litt tid og tålmodighet så vil sikkert denne bilen bli helt OK igjen uten at det koster både skjorta og knappene.

 

Hvorfor skal alle sable ned den stakkars bilføreren, - det er jo bare en bil som er bulket... + at det nok er en liten lærepenge for å hjelpe andre der risikoen for at noe skjer kan være høy.

Synes vi skal slutte å gjøre narr av stakkaren som har litt å betale på fremover, - det kunne like gjerne vært en av "ekspertene" (dere) på forumet her som plutselig står i grøfta med postkassene fulle av skjegg, for han hadde helt sikkert ikke planlagt å barbere rundkjøringen.

 

(...som får meg til å tenke på de to damene i ...if - reklamen: "Rundkjøring her...-og hele understellet lå igjen....") :-)

 

 

 

Helt ening med deg her... Slikt kan skje alle..

1995 Toyota Supra(singel turbo)

2007 Toyota Landcruiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er absolutt enig i det... jeg har vraka bilen til bestefattern jeg og det er ikke no sæli altså.. jeg har ikke gjort narr av noen for jeg kan tenke meg hvor kjett han personen har... og en ulykke kan skje den beste sjafør... så unnskyld visst noen tolka at jeg har gjort 'narr' av han eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skjedde dette??? jeg var der fra mandag til i dag med min rx, kan ikke ha husket å sett noen annen rx i lesjaområdet eller noe om en kræsj...

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

 

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi skal slutte å gjøre narr av stakkaren som har litt å betale på fremover, - det kunne like gjerne vært en av "ekspertene" (dere) på forumet her som plutselig står i grøfta med postkassene fulle av skjegg, for han hadde helt sikkert ikke planlagt å barbere rundkjøringen.

 

nja.. ikke alle kunne gjort det.. jeg har sjøl bulka bilen til kompis.. men her snakker vi om en nyinnkjøpt og ikke direkte billig bil.. som har prøveskilter.. jeg mener at akkurat et klasifiserer til mer dumhet enn hendelig uhell..

men så klart.. utrolig kjedelig for alle parter.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår