Gå til innhold

volvo 240 sneik seg med i rally løp..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

:thumb Er mye front mot front i rallyløypa gitt:ass: :pimp :knock: :roll: :lol:

 

Front i tre, for den saks skyld.. Front i stein, front ned i vei, front i tre, front i fjell, osv.

Bare et lite spørsmål, jeg lurer og dette vet jeg ingen ting om; hvor har Volvoer bensintanken plassert?

Forresten, jeg vil kalle videoen i topic front to front..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Front i tre, for den saks skyld.. Front i stein, front ned i vei, front i tre, front i fjell, osv.

Bare et lite spørsmål, jeg lurer og dette vet jeg ingen ting om; hvor har Volvoer bensintanken plassert?

Forresten, jeg vil kalle videoen i topic front to front..

 

Tanken er originalt under karosseriet, rett bak bakakslingen.

I rally ligger den vel som oftest i bagasjen.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de beste diskusjonene jeg har sett på dette forumet.

Jeg har vært på en god del billøp opp gjennom årene, og har sett hva det er som hevder seg......det er og blir volvo 240.

Det er ikke uten grunn at jeg eier 2 stykker av den, og ska selge den ene bilen jeg har som ikke er volvo.

"we ride togheter, we die togheter, volvo 4 life"

:respect

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel også gjort en del testing i Nevada/Texas/Arizona og, tipper jeg. Hvorfor Volvoene er populære i USA er det ingen tvil om. De er store, komfortable, billige, sterke, sikre og kan ikke svinge. Perfekt for Amerikanere. Nå kan vi jo også ta med at Golf/Rabbit var bestselger der borte en stund. Ting blir ikke alltid som det er tiltenkt. Er det logisk at Japanske biler skal være dobbelt så bra som Amerikanske i kvalitet når det var Amerikanerne som oppfant kvaliteten (jeg snakker om nye biler, ikke Japse fra 06 og Amcar fra 66).

 

Kan ikke volvoene svinge? Da har du aldri kjørt 240 i hvert fall... Svingradiusen på de er jo helt rå for å være såpass stor bil. Men, men... Du må jo bare late som om du har peiling. Jeg sier ikke at Volvo er best, de fleste biler blir jo bra å kjøre når man putter så mye penger i de. Er vel stort sett bare skallet som står igjen etter de har bygget de. Hehe!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke volvoene svinge? Da har du aldri kjørt 240 i hvert fall... Svingradiusen på de er jo helt rå for å være såpass stor bil. Men, men... Du må jo bare late som om du har peiling. Jeg sier ikke at Volvo er best, de fleste biler blir jo bra å kjøre når man putter så mye penger i de. Er vel stort sett bare skallet som står igjen etter de har bygget de. Hehe!

 

Ta akkurat den setningen med om at de ikke kan svinge med en klype salt. Jeg har aldri kjørt 240, aldri sittet i en heller, men tar jeg helt feil hvis jeg tror de trives best på flatmark?

:):

 

Eirik.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt så får du fort følelsen av å velte i svingene ien 240, men så sant alt er i god stand, så henger den på lenger enn det føles som.

Ettersom den er både høy og myk originalt, så er det også veldig mye å hente på nye dempere, fjærer og stab. stag.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den er så gæ`ærn originalt heller jeg.

Det er er bare å klemme til og la det stå til.

Det kjennes ut som om det skal gå rett frem, men jeg har kjørt fra både Golf GTI og Opel vectra i svinger med stasjonsvogna mi, ennå begge bilene har mye mer motorkraft enn meg.

Skal legge til at det var på våt asfalt, og jeg kjørte med livet som innsats begge gangene, men jeg liker volvofølelsen.:):

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den er så gæ`ærn originalt heller jeg.

Det er er bare å klemme til og la det stå til.

Det kjennes ut som om det skal gå rett frem, men jeg har kjørt fra både Golf GTI og Opel vectra i svinger med stasjonsvogna mi, ennå begge bilene har mye mer motorkraft enn meg.

Skal legge til at det var på våt asfalt, og jeg kjørte med livet som innsats begge gangene, men jeg liker volvofølelsen.:):

 

Bare som matter of interest, hvilken GTI kjørte du ifra? Og det å kjøre ifra, hvordan vet du at de gir like mye som deg? Det er først i siste generasjon GTI har fått veldig mye power, IV var jo en latterbombe av det store.. 140 hk fordelt på mye flesk, var mer en oppgradert konebil..

Hvor mye har du kjørt, annet en 240? Bare prøver å gjøre meg opp en mening om 240, men det virker som om mange er relativt subjektive. Skjønt, for å bli subjektiv må man jo nesten ha hatt en veldig god opplevelse, så jeg klandrer ikke de som er det.

 

Eirik.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en golf 2 1,8 gti 16V med 150hk.

og en opel vectra 2,0i 16V (vet ikke hvor mye hk. det i den, men er sikker på at det er en good del mer enn i 245`n min)

Volvoen er helt original, på 15" 215/55 falkendekk.

Tror det er ca. 140hk. i den.

kvasskam og 531topp.

B23E heter motoren forøvrig.

Om de ikke ga alt er uvisst, men det gjorde jeg og kom først.

Skal også legge til det at jeg kjørte forbi begge to, og ja, jeg parkerte de også.

Jeg har ingen stengsler mot å legge bilen bredt på våt asfalt i over 90km/t. i 2,gir gjennom en sving.(går 120km/h i 2.gir.)

Det har jeg flere vettskremte vitner på.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en golf 2 1,8 gti 16V med 150hk.

og en opel vectra 2,0i 16V (vet ikke hvor mye hk. det i den, men er sikker på at det er en good del mer enn i 245`n min)

Volvoen er helt original, på 15" 215/55 falkendekk.

Tror det er ca. 140hk. i den.

kvasskam og 531topp.

B23E heter motoren forøvrig.

Om de ikke ga alt er uvisst, men det gjorde jeg og kom først.

Skal også legge til det at jeg kjørte forbi begge to, og ja, jeg parkerte de også.

Jeg har ingen stengsler mot å legge bilen bredt på våt asfalt i over 90km/t. i 2,gir gjennom en sving.(går 120km/h i 2.gir.)

Det har jeg flere vettskremte vitner på.

 

 

Tøffen... :drive2

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en golf 2 1,8 gti 16V med 150hk.

og en opel vectra 2,0i 16V (vet ikke hvor mye hk. det i den, men er sikker på at det er en good del mer enn i 245`n min)

Volvoen er helt original, på 15" 215/55 falkendekk.

Tror det er ca. 140hk. i den.

kvasskam og 531topp.

B23E heter motoren forøvrig.

Om de ikke ga alt er uvisst, men det gjorde jeg og kom først.

Skal også legge til det at jeg kjørte forbi begge to, og ja, jeg parkerte de også.

Jeg har ingen stengsler mot å legge bilen bredt på våt asfalt i over 90km/t. i 2,gir gjennom en sving.(går 120km/h i 2.gir.)

Det har jeg flere vettskremte vitner på.

 

Da foreslår jeg at du leverer inn lappen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår