CoilOver Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Hva er beste metode for å behandle lakk som har rent? Våtpussing? Polering etter det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Er det klarlakken som har sigi? isåfall ingen fare å våtslipe dette, eller evt bruke en såkalt sighøvel får så å rubbe med med meguiars w4000 pad og rotary maskin, føre du setter på en polishpute og polerer med f.eks m80 fra meguiars bare å håpe det bra med klarlakk på...så du har noe å repparere i men er siget i basen, så da får noen lakkerere svare...hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Er bare hvit baselakk uten klarlakk.... Har ikke rent sånn store bølger, men enkelte områder er har det rent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Baselakk uten klarlakk???? hmmm........ Det er ikke hs eller ms da? base skal du jo ha klarlakk på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 er det såkalt singlestage hvit du har? altså vanlig vit lakk som ikke skal ha klarlakk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Aner ikke... ren hvit base farge (lastbillakk). Men jeg går løs på renninga i morgen med våtsliping (800, 1000). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Du MÅ jo ha noe over en baselakk, ellers er det jo bare og vaske bort med tynner igjenn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 (blank og fin farge) Det er hs, men formulerte meg litt feil. Jeg sa til lakkforhandler at jeg ønsket meg en ren hvit farge, og de ga meg en farge som i "ren hvit basefarge". Off-topic, trodde farger som måtte ha klarlakk, ble matte i fargen etter basen er lagt på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Ok, da er jeg med! begynte og stusse litt ei stund. Baselakk blir matt ja, da du sprøyter så er den blank, så må den avlufte til den blir matt, så får vi på klarlakken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Hs er grei og ta sig på. -bruk fil hvis nødvendig -Våtslip -Rubb -poler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Kan jeg rubbe litt av området, så bruke ei lita lakksprøyte (den touchup sprøyta de selger på clas olhlson) med hvit farge, lakke der det hadde rent (litt av grunninga kom frem etter jeg pusset), så pusse med 2500 sandpapir, så rubbe og polere? Og kan jeg blande lakken litt annerledels for å få bedre resultatet, f.eks. mindre farge men like mye herder og tynner? (eller på en annen måte) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Ikke bland lakken annerledes, du kan justere viskositeten med å variere mengde tynner, men ikke forandre noe på den foreskrevne mengde med herder. Sig er bare å pusse ned og rubbe og polere, trenger kun å legge på mere lakk hvis du er så uheldig å slipe gjennom lakksjiktet Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg