Gå til innhold

Tsbusa's Golf GTI: Grævling

Ranger emnet


Tsbusa

Anbefalte innlegg

(Hvis denne passer bedre under GTI delen, vennligst flytt den..)

 

Da ble min neste bil en 1988 Model VW Golf GTI 16V.

 

Bilen har rullet 276 000km (Ganske langt, men motoren i topp stand, egentlig.)

Bilen ble opplakkert i Blå/Violett metallic i 2004.

 

Planer til å begynne med:

 

- Skifte bremse klosser forran (Evt skiver også)

- Skifte bremseklosser bak

- Muligens bytte ytre drivknute høyre forran (Rister litt ved start av skikkelig gasspådrag.. Irriterende:P)

- Skifte toppdeksel pakning, svetter litt.

- Montere skikkelig anlegg, noe er montert nå også.

- Skifte diverse lyspærer.

- Rubbe og polere bilen.

- Finne og montere dørlist som mangler på passasjer dør.. (Bah..)

- Olje og olje filter skift

- Montering av sportsluftfilter.

- Vurderer DTM endestuss og da..

- Kjøp av ny baum, USA style!

 

Ellers så er dette en sinnsykt sprek bil, til å være en Golf.. 0-100km/t går unna på ca 9 Sekunder.. (Syykt..)

 

Bilder:

DSC01720.jpg

 

DSC01721.jpg

 

DSC01722.jpg

 

DSC01723.jpg

Strøkent interiør til å være så gammal.

 

DSC01724.jpg

 

DSC01725.jpg

 

DSC01726.jpg

 

DSC01727.jpg

 

DSC01728.jpg

Suber og forsterker ble satt i nesten med engang:)

 

DSC01729.jpg

 

DSC01730.jpg

 

DSC01731.jpg

 

DSC01732.jpg

Fancy pedaler med lys i:P

 

DSC01733.jpg

 

DSC01734.jpg

Motorvask skal tas etter bytte av topp deksel pakning..

 

DSC01735.jpg

 

DSC01736.jpg

 

DSC01737.jpg

 

DSC01738.jpg

 

DSC01739.jpg

 

DSC01740.jpg

 

 

Og jeg, er fornøyd:) Ganske rart jeg kjøpte meg en Golf, siden jeg egentlig ikke ville ha noe VAG.. Men, det er rart med det...

 

 

Oppdateringer vil komme, og tips mottas med TAKK! :)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Isted, holdt det på å gå til helvette!

 

Litt bakgrunnshistorie først; Det er dårlig jording bak på instrumentpanelet, så ikke alle lys virker som de skal.. Så..

 

Var på rånetreff isted, mørkt ute såklart. Kjørte til treffet, var der, viste fram 'ny' bilen, en kompis ble med på en liten tur også..

Kom tilbake, starta bilen igjen etter en liten pause, så lyste olje lampa.. Faen tenkte jeg, men gikk ut å peila olja, den lå akuratt på minimum.. Fikk en halv liter olje av en kompis, fylte på, da var det på max, slik den skal. Mens jeg fikla med å skru av lyset på mobilen, tok en annen kompis av meg (som faktisk jobber som 'bil mekaniker' på en Esso stasjon) å lukka panseret osv. Så jeg tenkte ikke noe på det, før vi skulle dra.. Starta, faen, olje lampa lyste enda.. Tenkte at jeg skal ta å kjøre til nærmeste bensin stasjon, rolig, ca 4 minutter unda. Kjørte dit, og satte på i mellomtiden varmeapparatet, etterhvert kom det en 'brent' lukt.. Hmm tenkte jeg.

Stoppa på bensinstasjonen, åpna panseret, hva så jeg der? Jo, dette:

 

 

dsc01744cn4.th.jpg

 

IDIOTEN hadde glemt å sette på påfyllingslokket til olja igjen, hehe, ikke søren om han får røre bilen igjen:P (Hvis ikke jeg må gjøre allt, og dobbelsjekke allt:P)

 

Så, ikke la en 'mekaniker' fra Esso, røre bilen din, uten at du selv ser på:P

Det gikk heldighvis bra, kjøpte en liter olje, og fyllte etter, og bytta samtidig ut vindusviskerne:)

 

Starta så igjen.. Den fordømte lampa lyste enda! Men, kjørte til neste bensinstasjon, en slik selvbetjenings stasjon.. Stoppa, peila og sjekka etter, nei, ikke forsvunnet olje eller noe som helst.. Ahhh, kom jeg på, det fordømte instrument panelet.. Begynte å fikle litt, trykte av og på kjørelys osv, og mange av lysa lyste, når de ikke skal lyse...:/ Oljelampa lyser NÅR jeg har kjørelysene på, samtidig som at jeg har justert opp instrument belysningen på maks.. rare greier, må være noe jord feil en plass.. Så det er heldighvis ikke noe gærnt alikavell:) Men, egentlig, var det bra at den begynte å lyse til å begynne med uansett, pga det var jo lite olje, egentlig:P

 

Så nå skal jeg prøve å finne ut av jordfeilen bak der, gleder meg...

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår