-=tek=- Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Jeg skal handle meg dump nå og da lurer jeg på hvilken jeg skal kjøpe:wonder Jeg skal ha en med MYE lyd, trenger ikke være resirk ventil. Har lest her på forumet at det MÅ være resirk ventil, men jeg har 2 kompiser som ikke har det å de har åpene å det fungerer helt supert:) Så jeg lurer på om det er noen som anbefaler noen? Har lydklipp kansje? Eller link til dumpen? Vist det er noen som skal selge så si i fra;) (det må være en med syk lyd) Bilen er en Audi A4 Turbo Quattro 95mod Siter -Lexus IS200 sport [x] Nissan King Cab - Opel Vectra - VW Golf IV GTI (Konebil) - Opel Omega - 2x Volvo 240 - VW Vento - Audi A4 1,8 TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 slik ej he forståt det so bør du ha resirk ventil, fordi lmm ste før turbo, og då vil den måle opp luft å besteme et blandings forhold, so kjem dumpventilen å slepp ut luft, då blir det feil blandingsforhold, slik ej he forståt det. men trukje det e so farli Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 bilen går dårligere, bruker mer drivstoff osv hvis du ikke setter på resirk ventil, så anbefaler deg å montere resirk ventil.. Den TS-RACING leverer er bra, forge ventil i alu, koster 1500,- har en slik selv, og det er bra lyd! Siter ___________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 bilen går dårligere, bruker mer drivstoff osv hvis du ikke setter på resirk ventil, så anbefaler deg å montere resirk ventil.. Den TS-RACING leverer er bra, forge ventil i alu, koster 1500,- har en slik selv, og det er bra lyd! Den har jeg også, men den låter bare bra hvis man har chip (høyere turbotrykk) og åpent filet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Du kan få kjøpe min når jeg har fått byttet til resirk, jeg skal ikke ha åpen ventil noe mer på den bilen iværtfall. Bilen bruker merkbart MYE mer bensin(en på forum målte på sin s4 ca 0,2-0,5) jeg vil si på min som er chippet og har k04 turbo så kan jeg uten og overdrive si at den bruker opp imot 1l mer på mila... Så når jeg får penger nå blir den derre søppla et vagt minne. Konklusjonen er at hvis du har råd til å kaste bensin ut av vinduet, kjøp dusteventil, hvis ikke, kjøp resirk:) Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Mens vi først prater om resirk/ikke resirk.. Hva er det som gjør at TS sin er bedre enn den originale som er Bosch sin..?? Og er det noe forskjell på drivstofføkonimien på disse to..?? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Nå skal ikke jeg si hvem som er best å ikke, men det er nok kun at den fra ts har bedre pakninger, og er beregnet for høyere trykk muligens. Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Jeg ville anbefale viper resirk som du får kjøpt bla på http://www.turbopower.no, denne tåler høyere trykk og det er stempel i den. Jeg er utrolig fornøyd med den og med åpen filter i tillegg blir det konge lyd. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas! Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Den som Ts selger heter Avlastningsventil, mulig det er det samme. De anbefalder det da de mener dette hjelper bedre en vanlig dump/resik ventil. Den ventiler slipper ikke ut ALL luften, men det som er til over da du slipper gasser, på den måten fortsetter turbin hjulet i turboen og spinne, og man bygger opp lade trykk tidligere ;D Slik jeg har hørt det. Snakka med dem om det. Leverte bilen min hos TS-racing og fikk montert Chip, Ventil, filter, Siter 2000 Ford Mondeo ST200 19-- MB 190 2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandre Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Har du en url til den ts leverer? Siter - 92 Audi S4 2.2 Turbo x 98 Audi a4 Avant 1.8 TQBilstereo prosjektSolgt x 90 Audi 90 coupe 2.3 Solgt x 91 Lada samara 1.3 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Hmm TS kaller den bypass ventil url: http://www.tsracing.no/turbotilbehor.htm Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Som nevnt ørten ganger før, bypass, resirk og avlastningsventil er vel det samme. Forskjellen på den orginale fra Bosh, og TS og alle andre sine er at den orginale er i plast.. Er ikke glad i så mye trykk :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 blir nok ikke den siste gangen du må nevne det:hammer Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Orginalen til Bosch er av plast, Ts sin er av alu... tåler mer trykk siden dette blir økt ved chip trim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg