Gå til innhold

Alvorlig spissing feil?

Ranger emnet


Jtand

Anbefalte innlegg

Har faktisk sett værre slitasje pga feil spissing på en polo jeg hadde.. der var dekka punkteringsklare etter tre mil.. jeg har pleid å gi den 2-3 mm spiss, og det fungerer veldig bra.. på bakhjulstrekker bør du kanskje gi den litt mer.. tommestokk blir for vanskelig.. ta heller ett kosteskaft og slå inn en spiker på enden, og en til der du ca har felgkanten på andre siden.. så bøyer du de til.. du kan i allefall få en viss anelse om hvor landet ligger.. Jeg lagde meg målestav med justeringsskrue med mm gjenger i enden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele dekket der er jo rimelig kjeks i knea da.. ville tatt en 4-hjuls kontroll og skifta til 4 nye hjul jeg om jeg var deg! da blir bilen god som gull igjen

 

greit med jalla løsninger..

 

men helt greit med et målebrev fra optiske aparater. blir liksoml itt mer sikkert og litt mer håndfast å klage på om det fortsatt sliter dekk..

 

koster trossalt ikke mer enn en 800-1000kr..

 

så 4000.- så har du dekk og kontroll ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firhjulskontroll koster 1500 kr inkludert justering. Koster iallefall det billigste plassen jeg fant i Stavanger.

 

Da lette du ikkje lenge nok! Rundt 1200 har eg hørt noen har gitt pris i Stavanger.

 

Fekk det selv for 640 kroner ute på Klepp Auto - Meca. Dette er med justering og.

 

Vanlig pris der er ca 900 kroner, alt etter arbeids mengde så klart. Gjekk fort med min bil, så derfor prisen fallt ned litt!

 

Hva angår pris, anbefaler eg og kjøre den lille turen ut til Klepp for 4 Hjulskontrollen. m'm

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber tar vi ca 1200 kroner for firhjulskontroll. Prisene varierer nok en del. Det er helt klart at spissinga di er feil. Om jeg ikke husker helt feil mener jeg at din bil også har camberjustering. Dette er ikke noe å begynne med tommestokk på... Det er ikke uten grunn at utstyret vi bruker til dette koster nesten 100.000 kroner.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår