Gå til innhold

Defekt drivledd?

Ranger emnet


OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Hmmm... Da du har sjekket lager i fjørbeinene og skiftet opphengskuler samt sjekket foringer så er det ikke så mye i forstillingen som kan lage lyd..

 

Har du sjekket motor fester?

 

Skal være ett på hver side av motoren og 1 i bakkant som står ned på forstillingen..

 

hvilke lyder er det du hører,, har du muligheter for å ta et lyd opptak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Da du har sjekket lager i fjørbeinene og skiftet opphengskuler samt sjekket foringer så er det ikke så mye i forstillingen som kan lage lyd..

 

Har du sjekket motor fester?

 

Skal være ett på hver side av motoren og 1 i bakkant som står ned på forstillingen..

 

hvilke lyder er det du hører,, har du muligheter for å ta et lyd opptak?

Har sjekket lageret i fjørbeinet ja. det sklei ganske fint når jeg trykket det sammen og dreide på det, men uten press var det litt størt, men det lageret ligger jo me press hele veien. har byttet begge opphengskulene og styrekulene. men den foringen bakerst på bærebru kan jeg skifte den selv?

hadde av motorfestene når jeg byttet clutch for et halvt år siden og etterstrammet disse for noen måneder siden. men denne smellinga har vært siden den gang men ikke halvparten så kraftig, men tror egentlig ikke det har noen sammenheng. men det motorfestet i bakkant er det ikke en foring på dette også? Takker for raske svar forresten:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket lageret i fjørbeinet ja. det sklei ganske fint når jeg trykket det sammen og dreide på det, men uten press var det litt størt, men det lageret ligger jo me press hele veien. har byttet begge opphengskulene og styrekulene. men den foringen bakerst på bærebru kan jeg skifte den selv?

hadde av motorfestene når jeg byttet clutch for et halvt år siden og etterstrammet disse for noen måneder siden. men denne smellinga har vært siden den gang men ikke halvparten så kraftig, men tror egentlig ikke det har noen sammenheng. men det motorfestet i bakkant er det ikke en foring på dette også? Takker for raske svar forresten:m'm:

 

ja disse foringene kan du skifte selv :-) jeg dunket de jeg skiftet til minm kammerat inn med en klubbe.

 

Motorfeste i bakkant er det ikke foring på.. dette er et helt motor feste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja disse foringene kan du skifte selv :-) jeg dunket de jeg skiftet til minm kammerat inn med en klubbe.

 

Motorfeste i bakkant er det ikke foring på.. dette er et helt motor feste..

okei hvordan fikk du ut den gamle foringen da? tror jeg skal prøve bytte denne selv om om folk sier den er grei for denne har vært fesen før og mener det var ganske lik lyd.

 

motorfeste i bakkant er det et feste kun av metall?

 

MEN GLØMTE å si en ting. når jeg skulle ut med fjærbeinet i går jekket jeg på opphengskula etter at jeg hadde tatt av dekket for å få sammen fjøra og da kom det noe som minnet meg litt om denne lyden. Hjalp det?:):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei hvordan fikk du ut den gamle foringen da? tror jeg skal prøve bytte denne selv om om folk sier den er grei for denne har vært fesen før og mener det var ganske lik lyd.

 

motorfeste i bakkant er det et feste kun av metall?

 

MEN GLØMTE å si en ting. når jeg skulle ut med fjærbeinet i går jekket jeg på opphengskula etter at jeg hadde tatt av dekket for å få sammen fjøra og da kom det noe som minnet meg litt om denne lyden. Hjalp det?:):

 

 

skar denne ut med et skjæfil blad, og litt dunking :-)

 

festet bak er i aluminium og gummi :-)

 

fikk du denne lyden da du jekket opp?

har du sjekket om fjæren din er knekt? og at det kanskje ligger en knekt ring i fjærbeins skålen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skar denne ut med et skjæfil blad, og litt dunking :-)

 

festet bak er i aluminium og gummi :-)

 

fikk du denne lyden da du jekket opp?

har du sjekket om fjæren din er knekt? og at det kanskje ligger en knekt ring i fjærbeins skålen?

ja følte jeg fikk antydning til denne lyden da ja. hadde av fjøra i går. er senkefjører som er montert for max 3 måner siden så disse var heile og fine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja følte jeg fikk antydning til denne lyden da ja. hadde av fjøra i går. er senkefjører som er montert for max 3 måner siden så disse var heile og fine..

 

Ok.. Da har vi luket vekk den muligheten også..

rekner med at denne lyden bare kom på den ene siden av bilen..

 

Opphengskule er skiftet og teitet skikkelig..

Foringer skal være bra.

Fjærer er nye..

motorfester er bra..

 

Rekner med at du har sjekket bolter som går gjennom foringene i bærebroen (sjekket at de ikke er knekt, kan lage lyd da..)

 

har du noen lyd opptak av denne lyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Da har vi luket vekk den muligheten også..

rekner med at denne lyden bare kom på den ene siden av bilen..

 

Opphengskule er skiftet og teitet skikkelig..

Foringer skal være bra.

Fjærer er nye..

motorfester er bra..

 

Rekner med at du har sjekket bolter som går gjennom foringene i bærebroen (sjekket at de ikke er knekt, kan lage lyd da..)

 

har du noen lyd opptak av denne lyden?

skal sjekke motorfester en gang til for å være 100% sikker..

sjekke alle boltene på bærebrua ja den va ikke dum d skal jeg gjørde.

har desverre ingen opptak av lyden. skal prøve å få et...

men nå må jeg stikke på jobb men kommer du på fler idder så smell de inn ;-) takker for mange/kjappe/goe svar..:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal sjekke motorfester en gang til for å være 100% sikker..

sjekke alle boltene på bærebrua ja den va ikke dum d skal jeg gjørde.

har desverre ingen opptak av lyden. skal prøve å få et...

men nå må jeg stikke på jobb men kommer du på fler idder så smell de inn ;-) takker for mange/kjappe/goe svar..:m'm:

 

 

det skal jeg gjøre vet du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å holde bremsen inne når du kjører over humper og ujevnheter som vanligvis ville laget slike lyder i bilen din?

Prøv å holde bremsen inne med venstre fot samtidig som du kjører over. Om lyden da ikke er der er det nok garantert noe med festene til bremsene.

Har du sjekket det jeg tipset om i min post på forrige side?

 

Håper uansett du blir kvitt dette snart, er så sinnsykt irriterende med slike lyder, både siden du må høre på dem selv og siden alle du kjører forbi på gaten hører dem også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket bolter på bærebru og strammet disse i går så helt greit ut. lyder var der fordi om jeg holdt bremsa innehmmmmmmmmm men har lagt merke til en ting. når jeg har stått stille og begynner å rygge kommmer det et sattans smell allti... viss dette kan hjelpe.

prøvde også å få et opptak av lyden i går men det var ikke lett=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket bolter på bærebru og strammet disse i går så helt greit ut. lyder var der fordi om jeg holdt bremsa innehmmmmmmmmm men har lagt merke til en ting. når jeg har stått stille og begynner å rygge kommmer det et sattans smell allti... viss dette kan hjelpe.

prøvde også å få et opptak av lyden i går men det var ikke lett=)

 

 

Hmm.. kan det være et motorfeste som er defekt.. slik at motoren beveger seg når du kjører frem eller rygger og dunker borti noe..

 

Kan også være eksosanlegget som smeller oppi bilen.

 

Du har vel ingen lyder når du har full sving til siden og kjører frem eller rygger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår