Gå til innhold

Mordach: Opel Vectra A - Extreme Makeover (SOLGT!)

Ranger emnet


Mordach

Anbefalte innlegg

Hehe.. ser felgene mine skaper oppstyr her! Da kan jeg glede dere med et par sniktitt bilder. Hentet felgene i helgen, og har montert Morette lykter. Er ikke ferdig med fronten, litt igjen enda - bl.a. svarte frontblinkere...

 

Angående hjulbuene foran, så må de valses - men det skal gå fint uten problemer. Hjul'buene' bak skal vekk uansett, og har sett komplette Vectra A hjulbuer bak til 370 spenn hos Veng som burde gå helt fint å tilpasse hvis ikke Golf2 bredderne ser bra nok ut. Felgene går faktisk under hjulbuene som bilen står nå! Subber på humper med litt last, men når jeg får på nye hjulbuer så forsvinner det problemet.

 

Her får dere litt å sikle på - beklager dårlige mobilbilder, men skikkelige bilder kommer til uken. (Obs - har ikke fått senterkoppene enda.)

 

Vectra'n som den står nå

raggarnug3.jpg

 

9x16" Borbet A - ET 15

raggarn2kp0.jpg

 

Her må det valses!

valsespb7.jpg

 

 

Større bildeupdate med skikkelige bilder kommer så snart jeg har tid. Kan avsløre at jævelen nå er lav og BREI... Dette blir en Vectra på boler. Følg med! :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gromt!!!! Dette så ortligt bra ut!!! Perfekt felg valg!:omfg :titties: :hellothere:

Takk! Er selv veldig fornøyd... :D Må bare få ordnet hjubuene og fronten så begynner det å ligne på noe.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si at det ikke går, men det går ikke an å få 9" felg på bilen uten seriøse inngrep og breddig. Nytter ikke kutte i hjulbuene og lime på noe golfbreddere... det blir helt sløvt. Andre ting å tenke på er jo at hjullagre bak skal holde mer enn 2 uker.. Hva er innpresset da? og dim?

 

 

1 som ikke har peiling hvertfall...

Gasspedalen er den til høyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Haukhe:

Takktakk! :D Ja nå kan du angre på at du ikke kjøpte Borbet.. Hehe. Det er 9x16 som er tingen vettu! Lavt og bredt! :thumb

 

@ Stuntman:

Ble jo bra dette, nå kan du angre på at du solgte felgene... Skal ta godt vare på dem! :)

 

@ Suzuki Ac-50:

Tænks. Tenkte på å kjøpe 17"ere, men det kan nok ikke måle seg (i mine øyne) med 9x16" etter å ha sett disse på Vectra'n.. (Og nei, Borbet A ser bedre ut på Vectra A. :P )

 

@ Sæther Racing:

Har fått tips om Golf1 hjulbuer, så får se om jeg skal prøve å sette på noen slike bak... Hvis ikke blir det nok nye Vectra hjulbuer fra Veng, og frem med valsen. Må valse foran uansett, så kan nok hende at det blir løsningen. ;)

 

@ Opelmaffian:

Takktakk! Blir jo helt rørt her, nå som jeg får så mye godord fra Opel gutta! Bredding kommer, holder meg nok til hjulbuebredding - for mye plastikk/glassfiber strider mot prinsippene mine og stilen jeg vil ha på Vectra'n... Men det blir bra til slutt skal du se! :thumb

 

 

Til alle som har skrevet i tråden min:

Tusen takk for innspill og respons, setter stor pris på all kritikk og ros! Det gleder meg at folk fortsatt har interesse for prosjektet mitt selv om jeg ikke har hatt tid til så mye oppdatering før nå. Holder på å legge ut noen flere bilder nå, så iløpet av kvelden blir det mer å se på. Følg med! ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt bilder av Vectra'n med Borbet A felgene jeg kjøpte av Stuntman i helgen. De står på 215/40 - 16 dekk med god strekk... Tyskerstil, akkurat som vi liker det! Se og nyt! :D

 

Borbet A 9x16" ET 15, 215/40 - 16

borbetamv1.jpg

 

Feita!

borbetbakkn3.jpg

 

Mer leppe enn Angelina Jolie.

borbetsidepf7.jpg

 

Det siste frosken så før den vandret til de evige sumper.

borbetforanyh0.jpg

 

Fat sh!t...

fatshitsm7.jpg

 

Flere bilder kommer utover uken - både av lykter, stereo og bilen generelt. :yodude:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen som har noen Golf 1 hjulbuer til salgs, så er jeg muligens interessert... ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du tåler meningen min her ,,, Jeg syntes det blir overdrevent til de grader , Golfhjulbuer eller ei !

Rolf:smilbmw:

Hehe... Helt i orden at du syns det - smak er individuelt. Har forresten funnet et alternativ til hjulbuebredding og det er å bredde hele skjermene istedet, slik at bilen får litt "feitere" former - hvis utført av en erfaren sveiser har jeg tro på at det kan se farlig bra ut. :fatality:

 

Holder på å legge ut noen flere bilder nå, så får vi se om du fremdeles synes det ser overdrevent ut... ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår